Makten
Aktiv medlem
Inte jag. Behövde man inte äta så skulle jag inte göra det.PMD skrev:
Det mesta man äter, äter man för att det är gott. Inte för att bli mätt.
Tillägg: Inte undra på att folk är så feta förresten:-D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte jag. Behövde man inte äta så skulle jag inte göra det.PMD skrev:
Det mesta man äter, äter man för att det är gott. Inte för att bli mätt.
Men så länge det ahndlar om att kameraväskan tjockar till sig, så kan jag leva med den sortens fetma. Magen är jag räddare om.Makten skrev:
Inte jag. Behövde man inte äta så skulle jag inte göra det.
Tillägg: Inte undra på att folk är så feta förresten:-D
Danlo skrev:
Eftersom D3:an har extremt låga brusnivåer.. kan det påverka hur bra det går att interpolera bilderna?
jorgene skrev:
Björn Rörslett kommenterar D3 och lite om de nya objektiven, efter en visning han höll i (flera inlägg i tråden, i länken nedan).
http://nikongear.com/smf/index.php?topic=5690.msg40862#msg40862
Hans preliminära bedömning:
6400 ISO är bättre än 800 på D2X
25600 ISO ser ut ungefär som 1600 på D2X
Du minns fel - åtminstone när det gällde vad som publicerades. Det låg i linje med vad Mikael skriver.Jeppe skrev:
Jag pratade med Christian Nilsson (FOTO) när han testade 1Ds och fann att den nådde 6x6 (vill jag minnas). Fast jag kan minnas fel. Strunt samma.
Jag jämför 2 st 40x50-förstoringar. Den ena fotad med Kodak Portra VC i en Hasselblad med Carl Zeiss T* 100/3,5 och den andra fotad digitalt med AF DC-Nikkor 105/2 och Kodak Pro SLR/n. För mig är endast slutresultatet intressant. Dessvärre finns det inte så många fotolab kvar som gör 40x50 från 120-film.macrobild skrev:
Bättre än vilken Hasselblad, film eller digitalbakstycke? Vilket bakstycke, vilken film?
Inscannad film, med vilken scanner?
Mikael
Jeppe skrev:
Hur vet du att D3:an har extremt låga brusnivåer? Det vet vi ju faktiskt inget om än. Vet vi något, så vet vi ju det bara på höga ISO, det betyder inte per automatik att den är extremt bra på låga ISO.
Är det inte extremt märkligt att Canonobjektivet ger bättre skärpa vid f/22 än vid f/5,6 och f/8? Felfokus?macrobild skrev:
NHär en länk som illusterar vad jag menar http://www.photographical.net/canon_1ds_mf.html
Mark III är väl ett exempel på en kamera som har mycket bra brusegenskaper på höga iso men inte bättre än många konkurrenter på låga iso. Nu gör det ju inte så mycket eftersom nästan alla DSLR idag presterar bra upp till iso 400.Teodorian skrev:
Menar du att en DSLR (tex D3) skulle kunna ha bra brusegenskaper på höga ISO-tal, i absoluta mått och i relativa termer gentemot motsvarande kameror, men samtidigt inte vara konkurrenskraftig på låga känsligheter? Finns det något tidigare exempel på en sådan DSLR? Vad stödjer du dig på rent tekniskt för att förklara möjligheten att det skulle kunna vara så som du resonerar?
paul innergård skrev:
Mark III är väl ett exempel på en kamera som har mycket bra brusegenskaper på höga iso men inte bättre än många konkurrenter på låga iso. Nu gör det ju inte så mycket eftersom nästan alla DSLR idag presterar bra upp till iso 400.