ektober
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Borde vi inte snart börja lägga upp lite bilder tagna med våra otroliga D3r?
Här direkt i forumet så man lätt
hittar dom kanske???
Går det att fotografera med den också!?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Danlo skrev:
hittar dom kanske???
ektober skrev:
Går det att fotografera med den också!?
Teodorian skrev:
Nej, jag kan bara mäta brus med den...
Danlo skrev:
hittar dom kanske???
Janne B skrev:
Tja, enkel match.
Bland porträtt, flickan som lutar sig mot stolpen, den svart-vita med grabben som är på krogen samt den andra svart-vita bilden på paret. Gardera med flickan som sitter på lådan eller vad det är.
Alla rätt va ;-)
Hur som helst var det bra bilder tycker jag.
Mvh
JB
Marcus Hellberg skrev:
Jag har precis blivit klar med min portfolio här på fotosidan. Av alla bilder jag har lagt upp så är tre av dem tagna med D3:an. Lycka till...
www.marcushellberg.fotosidan.se
susvik skrev:
Oj, det här var ju kul!
Jag gissar på "Barnet och ljusen på tårtan", "Flickan i poolen" och "Närbilden på bebis-fötterna". Något rätt?
Drömmer om en D3:a iallafall... /Susanne
susvik skrev:
Jag måste få försöka en gång till...
Den här gången gissar jag på båda bilderna på högtalarna under reklamrubriken och bilden på mannen i blå slips i mitten längst ner under rubriken porträtt. Något rätt??
Snälla, ge mig nåd och avslöja åtminstone en av de tre!?! Gärna fler!
Förutom utrustningen så hänger det ju en hel del på ljuset och efterbehandlingen, men det är kul att få reda på svaret iallafall.
Vad säger du som lycklig användare om D3:an? Ergonomi, bildkvalitet, brus? Är den värd att sukta efter?
/Susanne
På vilket sätt menar du att det väcker frågetecken? Kamerorna har ju i princip samma upplösning.Teodorian skrev:
POP Photos recension av D3 väcker en del frågetecken. Enligt dem är upplösningen densamma på låga ISO för både D3 och D300 medan D3 drar ifrån en aning (5%) på högre ISO-tal. Brusnivåerna är inte heller helt enkla att jämföra. Jag tror jag inväntar de två bästa recensionerna från dpreview och Imaging Resource.
http://www.popphoto.com/cameras/5047/camera-test-nikon-d3.html
Men ärligt talat har det ju varit så ganska länge. Det är ju egentligen inte främst på bildkvalité som proffkamerorna slår instegsmodellerna, utan det är ju på andra delar som tillförlitlighet, robusthet, handhavande etc. De avancerade kamerorna kan helt enkelt leverera kvalitén oftare och snabbare.snap skrev:
Antar att det känns lite trist att en så mycket billigare kamera kan gå i jämna steg i bildkvalite som flaggskeppet D3.
Ännu tristare kanske det känns för oss yrkesfotografer när tex en amatör kan ha samma bildkvalite från sin Canon 450 med 12 milj pixel om det sitter en bra optik på kameran.
Kommer säkerligen kunna matcha D300/D3 i bildkvalite på iso på lägre isotal.
Utvecklingen går rasande snabbt till konsumentens fördel.