Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)
-CL- skrev:
Ähh Marcus inte är du galnare än någon annan här...

Jag är då sugen att klistra dit en sån där skuddsfilm på Min när den dyker upp...

Som det skrevs, så är det dragkedjor, sand och andra oegentligheter som kan dyka upp. Så jag klibbar då dit ett skydd hur reptålig den än ska vara.

Finns väl en lite hårdare film man kan sätta, som är riktigt klar och fin.

He, he jag menade inte att jag kände mig som en idiot här på forumet. Här är vi alla lite skadade. Jag syftade mer på att resten av familjen här hemma lär tycka att jag är ännu mer av idiot OM jag spänner fast kameran efter hunden...inte minst om han stupar på kuppen!

PS: Jag provar nog en sådan där skyddsfilm som cyberphoto har. Man måste ju ta hand om sin nya bebis.
 
detta var inte bra

jaha då får man lyfta på hatten för nikon både d3 an å d300 är kameror som kan få mig å konvertera till nikon trodde aldrig det skulle hända grattis nikon !!
 
Man borde göra en film...

...som heter "Näsfläckar och Moraknivar". Kan riktigt se framför mig hur vi som skaffat nya kameror under senaste tiden beter oss: :):)

Näsan tryckt mot datorskärmen för djupgående pixebeeping under tiden vi torterar kameradisplayen med div vassa föremål.

Uppföljare blir den barnförbjudna "Smärgelduksmassakern" och "Pixelonanistens Bekännelse".

Mvh/Lennart
 
Denna är inte längre en "officiell" tråd om D3. Det mest är nog sagt i denna tråden, så börja istället nya trådar om de olika sakerna som intresserar.
 
Hallå hallå :)

Har precis fått min D3:a och undrar nu hur man stänger av det värdelösa "Af-c"... det går inte med några knappar och det går inte i menyerna, hur sjutton gör man?

Tacksam för svar.
 
Första problemet löst!

Nu är problemet istället hur jag gör om jag inte vill använda bara en fokuspunkt.. jag vill använda alla, hur väljer jag alla fokuspunkter?

Jag kan bara flytta den enda fokuspunkten.. :(
 
Danlo skrev:
Första problemet löst!

Nu är problemet istället hur jag gör om jag inte vill använda bara en fokuspunkt.. jag vill använda alla, hur väljer jag alla fokuspunkter?

Jag kan bara flytta den enda fokuspunkten.. :(

Kompis,
läs instruktionsboken.
 
Danlo skrev:
Första problemet löst!

Nu är problemet istället hur jag gör om jag inte vill använda bara en fokuspunkt.. jag vill använda alla, hur väljer jag alla fokuspunkter?

Jag kan bara flytta den enda fokuspunkten.. :(

Haha.. Daniel, my man. Har du köpt en kamera :)

Menyval - kameran - autofokus - 51 punkter

Ps. AF på AF-ON och AF-C äger ;)
 
Tack :)

Japp, äntligen kom det en vettig kamera som skulle passa mig ;)

Brusegenskaperna är otroliga... Har du någon koll på hur mycket mindre bruset blir i NX? Tycker det blir väldigt lite i ACR...
 
Danlo skrev:
Brusegenskaperna är otroliga... Har du någon koll på hur mycket mindre bruset blir i NX? Tycker det blir väldigt lite i ACR...

Har du missat alla bilder i denna tråden, på dpreview osv som visar detta?! Om du inte själv vill göra jämförelsen mellan ACR/LR och View NX/Capture NX kan jag göra den åt dig!
 
Teodorian skrev:
Har du missat alla bilder i denna tråden, på dpreview osv som visar detta?! Om du inte själv vill göra jämförelsen mellan ACR/LR och View NX/Capture NX kan jag göra den åt dig!

Det var väldigt snällt!

Har du någon sådan jämförelse färdig som du bara kan maila, eller lägga ut på forumet? Annars behöver du inte anstränga dig..
 
Danlo skrev:
Det var väldigt snällt!

Har du någon sådan jämförelse färdig som du bara kan maila, eller lägga ut på forumet? Annars behöver du inte anstränga dig..

Visst kan jag göra en sådan jämförelse. Jag håller ju på med mitt lilla projekt "En jämförelse av D3 och D300" och inom ramen för det skulle jag kunna jämföra resultatet från olika rawkonverterare och jpg.
 
Nikon D3 finns på Japanphoto vid drottningtorget i Gbg.

Man får dock vänta på manualen som skickas per post.

Först till Kvarn :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.