pechblande
Aktiv medlem
En D800 utan filmfunktion.
En sak som gör två saker är alltid en kompromiss....
Och datorn ger bättre bilder ur Photoshop om man avinstallerar Premiere, eller hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En D800 utan filmfunktion.
En sak som gör två saker är alltid en kompromiss....
Och datorn ger bättre bilder ur Photoshop om man avinstallerar Premiere, eller hur?
Hehe - nä, generaliseringar gäller ju aldrig till 100%. Även om det ofta blir kompromisser så finns det ju som bekant åtskilliga grejer som klarar två eller fler saker utan några som helst kompromisser.Och datorn ger bättre bilder ur Photoshop om man avinstallerar Premiere, eller hur?
Hehe - nä, generaliseringar gäller ju aldrig till 100%. Även om det ofta blir kompromisser så finns det ju som bekant åtskilliga grejer som klarar två eller fler saker utan några som helst kompromisser.
Även rena stillbildskameror innehåller MASSOR av kompromisser, beroende på tilltänkta användningsområden och målgrupper.
Team Member, vad har du funnit vara sämre med D800 pga dess videofilmningsmöjligheter?
.
Jag, fast jag har inte köpt den änJa, jag håller med! Jag undrar hur många som egentligen testar den ens?
Just filmfunktionen gör nog ingen större skillnad på priset då det sköts i mjukvaran, så en version utan skulle inte bli billigare att tillverka.
Eftersom det här var en Nikon önskelista så önskar jag mig en 35f1.8G, för FX.
Jag har också svårt att förstå det här att det skulle vara något dåligt att ha filmfunktion.
Utläsningen av sensordata påverkas av om kameran ska kunna registrera video eller inte, och det har betydelse för läsbruset.
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men en motsvarighet till Canons kommande EF 200-400/4 L IS USM Extender 1,4x skulle jag vilja ha för användning på både DX- och FX-hus. Skulle Nikkor-varianten sedan inte bli så hiskeligt mycket dyrare än Canons äldre EF 200 - 400, skulle det ju vara något att drömma om. ;-)
/Nonno
Canon har inget äldre 200-400, och det var inte så länge sedan Nikon uppdaterade sin ...
Du har ju Sigma 35/1.4 som lär vara svårslagen.Eftersom det här var en Nikon önskelista så önskar jag mig en 35f1.8G, för FX.
Du har ju Sigma 35/1.4 som lär vara svårslagen.
Jo, det brukar ju vara det. Men Sigmas 35/1.4 är hela 7000:- billigare än Nikons variant så prismässigt kommer det nog inte skilja allt för mycket.En 1.8a brukar vara både mindre o billigare än en 1.4...