skog1s
Aktiv medlem
D400 vore fint.
FX-bluffen är inget för mig.
Han menar att alla ni som kör med FX är lurade, fast ni inte fattat det Ni är helt enkelt körda
Så tolkar jag det
En annan drömmer om FX
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
D400 vore fint.
FX-bluffen är inget för mig.
"Dessutom vore det ju en enorm prestigeförlust för Nikon eftersom man under alla år envist hävdat att den bästa lösningen är antiskak i objektiven"
En proffsvariant av nikon 1-serien med aps-c sensor. Bajonetten rymmer en lätt.. Annars skulle jag vara nöjd med en Nikon J4 med sonys "1 20mp sensor. Dock så får den inte vara överprissatt som hela 1-systemet varit hela tiden vid introduktion av nya modeller.
En proffsvariant av nikon 1-serien med aps-c sensor. Bajonetten rymmer en lätt.. Annars skulle jag vara nöjd med en Nikon J4 med sonys "1 20mp sensor. Dock så får den inte vara överprissatt som hela 1-systemet varit hela tiden vid introduktion av nya modeller.
Den eventuella prestigeförlusten bör nog kunna sväljas lika lätt som deras gamla påstående att det inte fanns något behov av fullformat.
Skulle Nikon i så fall bli först med bägge antiskak-systemen?
Som enskild tillverare tror jag det, men både objektivbaserad och kamerahusbaserad bildstabilisering finns redan i samma system i Micro Four Thirds, fast då från två olika tillverkare.
Det finns även (eller har åtminstone funnits) objektiv med bildstabilisering från Sigma till Minolta/Sony A-fattning. De kamerorna har ju sensor-skift-stabilisering.