AFJ
Aktiv medlem
Så om kinesiska Volvo skulle komma med en ny bilmodell som bara kostade 99000 kronor och snabbt sålde en miljon exemplar, men motorerna på samtliga bilar skar efter ett halvår, så skulle du inte kalla det ett fiasko eftersom det "avgörande måste väl ända vara försäljningen"?
Förstår inte alls liknelsen. Windows 8 skär väl inte? Personligen gillar jag det inte men nog fungerar det väl som det är tänkt? Jag skulle snarare jämföra det med när Chris Bangle (stavning?) designade om hela BMW:s modellflora. Det var inte alla som gillade de kantiga dragen och idag är man tillbaka i de lite mer konservativa linjerna. Jag tror vi kommer få se samma med Windows 8, man kommer att göra en del justeringar för att göra "alla" nöjda.
Referensen i diskussionen var till en artikel där diverse analytiker uttalade sig kritiskt och jag uppfattade det som om du ansåg att deras uppfattning var "sanningen" när det gäller huruvida Windows 8 är en framgång eller inte.
Jag hävdar fortfarande att försäljningssiffror är viktigare än analytikers tyckande. Håller du inte med om det?
Ungefär som när det släpps en ny hollywood-film. Filmrecensenterna kanske sågar den men det som filmbolaget sannolikt är mest intresserat av är hur mycket pengar den drar in.
Om vi utgår ifrån att du delar min åsikt att försäljning är viktigare än recensioner så återstår att bedöma huruvida siffrorna för Windows 8 är ett fiasko eller inte. Jag tror ingen av oss besitter kunskap av de verkliga intäktssiffrorna och huruvida det är bra eller dåliga men att kalla det för katastrof och fiasko känns kanske lite väl starka ord.
Personligen ser jag gärna att det säljer dåligt - det kanske ökar chansen för att man gör de förändringar som jag tycker är önskvärda!