Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Några ideer på vad man kan göra åt detta

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske såhär!

Skulle ju gå å lägga mig... men detta kunde jag inte motstå! :)
 

Bilagor

  • birds.jpg
    birds.jpg
    25.7 KB · Visningar: 1,265
En lättare justering av nivåer och kontrast...

/Daniel
 

Bilagor

  • muletsombaraden-dano.jpg
    muletsombaraden-dano.jpg
    30.3 KB · Visningar: 1,252
Ser lovande ut... Det är väl alltid när man skall lägga sig det börjar hända saker :)

Daniel:
Kändes som om nivåerna bara ställde till det för mej men du har ju uppenbarligen god hand med spakarna :)

Roland... Jag vet men jag och kameran är inte helt överens om motljus när det är lite gråmulet... Tycker att jag får underexponering lite för ofta så jag provar mej fram men det är rätt typiskt att det sker på de bilder där jag lyckas med kompositionen. Men träning ger övning ;)



Vågar sig någon på ett utsnitt ur bilden ?? :)
 
Tyckte ju att du lyckats så väl med din version att all övrig behandling blev överflödig, men men jag började ändå dona. Tyckte också att formationen var perfekt, något som inte skulle förstöras. Men så frågade du om utsnitt. Ja, då måste man ju prova, hittade ett som jag gillade. Ganska modest dock.
 

Bilagor

  • kriminellt.jpg
    kriminellt.jpg
    42.4 KB · Visningar: 1,144
Såhär såg min version ut innan jag vingklippte de stackars fåglarna. Inte direkt olik din. Lite mer kontrast, lite mindre brus. Fast jag gillar nog brus bättre egentligen tror jag. Och fåglarnas formation är ju fantastisk! Säkert att det inte är radiostyrda uppstoppade som du lagt upp på linje framför linsen? ;)
 

Bilagor

  • kriminellt2.jpg
    kriminellt2.jpg
    43.7 KB · Visningar: 1,134
Martin :) Du är bestämd som vanligt ;) Jag trodde jag placerade mej bra brevid en familj som matade fåglarna men de kom aldeles för nära och var aldeles för många så jag gick iväg och provade fotolyckan där. Att få fokus på saker som kommer emot en verkar vara ursvårt och riktigt svårt. Jag gillar dem båda !!

/Kristian
 
Här kommer mitt förslag.

Men var tar min fina större ram vägen? Jag mailar till dig också.
 

Bilagor

  • muletsombaraden liten kopia.jpg
    muletsombaraden liten kopia.jpg
    42.4 KB · Visningar: 1,010
den här bilden var ju jätterolig att jobba med!
här kommer några versioner från mig
/maria

Först en tillklipt, tonad och kornig version
 

Bilagor

  • kristian hernströms fågel kopiera fs1b.jpg
    kristian hernströms fågel kopiera fs1b.jpg
    37.3 KB · Visningar: 906
som egentligen är _så här_ kornig (men det syns ju inte när bilden blir minimini för forumet) ..
 

Bilagor

  • kristian hernströms fågel kopiera fs.jpg
    kristian hernströms fågel kopiera fs.jpg
    36 KB · Visningar: 885
sen var ju formationen så vacker, så den bara måste jag ju leka med :D
 

Bilagor

  • kristian hernströms fågel2 kopiera fs3b.jpg
    kristian hernströms fågel2 kopiera fs3b.jpg
    38.3 KB · Visningar: 876
Senast ändrad:
Ni är ju tokgrymma !!! Jag kommer maila de 24925 bilder från förra året som jag inte är nöjd med ;)

Tack för en hel del nya tankar detta gav i mitt fotograferande och för den tid ni lagt på att fixa och dona :)

/Kristian
 
En riktigt havsblå version, kanske inte så naturtrogen dock :) Har justerat levels lite försiktigt samt rgb-kanalerna mha curves.
 

Bilagor

  • muletsombaraden_v2_small.jpg
    muletsombaraden_v2_small.jpg
    34.7 KB · Visningar: 270
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.