ANNONS
Annons

Någonting har hänt...(senaste kommentarer)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper K

Aktiv medlem
Nu kanske jag har missat något som admin skrivit i någon tråd någonstans men visst har något hänt med "Senaste kommentarer"-listan.

Kommentarer under egna bilder syns inte längre,
eller hur?

Bra, så inte listan blir nedlusad med en massa tackande... :)

Det här kanske hela fs har märkt utom jag... :)

Jesper

Korrekt, just för att få bort alla dessa tackanden som en del håller på med.

Tyvärr blir det på bekostnad av de mer intressanta svaren, men det verkar svårt att stävja driften att tacka hos många - det får väl "skyllas" på god uppfostran :)

En annan grej som fixats är att man inte längre ser kommentarer på bilder som ej är publicerade (och ej lagda i pool) via länkarna i ens profil, det var ett litet "hål" som fanns.

Men varför inte löpa hela linan ut och ta bort hela den eländiga listan? Fixen löser ju bara halva problemet med alla dessa som bara bevakar den listan och väntar på att andra ska "hypa" någon bild...

clindh skrev:
Korrekt, just för att få bort alla dessa tackanden som en del håller på med.

Men vänta nu. Det är bl a därför det är roligt och givande att skriva kommentarer - att man får ett kvitto på att ens kommentar är läst och uppskattad - hur kan detta ses som ett fel?

Mattsen skrev:
Men vänta nu. Det är bl a därför det är roligt och givande att skriva kommentarer - att man får ett kvitto på att ens kommentar är läst och uppskattad - hur kan detta ses som ett fel?

Jag skrev också tack under kommentarerna men gästböckerna fungerar faktiskt bättre. Undantaget är förstås resonemang kring bilden då man lika gärna kan tacka.

//J

Senaste kommentar-listan bidrar till att vissa bilder, som fått några inledande kommentarer, får fortsatta kommentarer. Det missgynnar bilder utan kommentarer.

Jag röstar för att listan skall tas bort.

En bieffekt - förutom att okommenterade bilder inte missgynnas - är att vi kan få vara artiga :)

Tacken kan bli lite tradiga om varenda kommentar följs av ett svar typ "Tack Nisse", det blir svårare att läsa igenom kommentarerna.

I poolerna har vi gjort lite annorlunda, där kan man besvara en viss kommentar och då kommer det svaret lite inskjutet. Det där skall in på vanliga kommenterandet också har jag tänkt. Man skulle även kunna tänka sig att man kunde dölja sådana svar, för en renare kommentarslista - om det är själva kommentarerna man vill läsa.

Det står lite om att undvika att tacka frekvent i bildreglerna:
http://www.fotosidan.se/cldoc/rules-gallery.htm

Christer: Finns det något hopp om att kommentarsräknarna på våra profilsidor också gör en snar sorti?

Föreslog tidigare att räknarna skulle lämna plats till förmån för 2-3 tumnaglar (smakprov) ur den enskildes album, ett ytterligare lyft för Bilden.

/Johan

clindh skrev:

I poolerna har vi gjort lite annorlunda, där kan man besvara en viss kommentar och då kommer det svaret lite inskjutet. Det där skall in på vanliga kommenterandet också har jag tänkt. Man skulle även kunna tänka sig att man kunde dölja sådana svar, för en renare kommentarslista - om det är själva kommentarerna man vill läsa.

Oj, det hade jag missat, precis vad jag ville ha, så att man kan se svaren på kommentarer precis för vad det är, svar och inte kommentarer.

Vi har en arbetshelg om ett par veckor, då skall vi diskutera och "snickra" - vi får se vad vi kommer fram till då. Länkarna till kommentarer blir nog kvar på något sätt, men räknarna är ju inte så intressanta .

Underbart om ni tar bort allt vad räknare heter på profilsidan.
Tycker det räcker med en länk för givna kommentarer och en länk för mottagna kommentarer.

Arleklint skrev:
Senaste kommentar-listan bidrar till att vissa bilder, som fått några inledande kommentarer, får fortsatta kommentarer. Det missgynnar bilder utan kommentarer.

Det röstar jag för också!!!

clindh skrev:
I poolerna har vi gjort lite annorlunda, där kan man besvara en viss kommentar och då kommer det svaret lite inskjutet. Det där skall in på vanliga kommenterandet också har jag tänkt. Man skulle även kunna tänka sig att man kunde dölja sådana svar, för en renare kommentarslista

Glöm gärna inte att uppmuntra bilddiskussioner under bilderna - en aktiv dialog mellan fotograf och betraktare.

"Senaste kommentarer" ska självklart vara kvar!
Det är ju där man ser vad som händer på siten.
Det är ju jättekul, intressant och lärorikt att läsa vad folk skriver för kommentarer.
Försvinner den så dör en stor del av fs tycker jag.

Det vore mycket olyckligt.

Jesper

clindh skrev:
I poolerna har vi gjort lite annorlunda, där kan man besvara en viss kommentar och då kommer det svaret lite inskjutet. Det där skall in på vanliga kommenterandet också har jag tänkt.
Bra att det blir så även på "vanliga" kommentarer.

Men följande behöver fixas:
När man går in och klickar på att besvara en pool-kommentar står det fortfarande "Ge din konstruktiva kritik på bilden:" som rubrik ovanför textfältet. Det borde ändras till något annat så att det tydligare framgår att man håller på att besvara en given kommentar. Jag blev själv lite förvirrad och osäker på om det verkligen fungerade att besvara kommentar när rubriken var som den var.

Arleklint skrev:

Håller med!
Det som borde finnas är ju nån funktion som gynnar bilder med få kommentarer istället.

Jesper K skrev:
"Senaste kommentarer" ska självklart vara kvar!
Det är ju där man ser vad som händer på siten.
Det är ju jättekul, intressant och lärorikt att läsa vad folk skriver för kommentarer.
Försvinner den så dör en stor del av fs tycker jag.

Det vore mycket olyckligt.

Jesper

Jesper!
Jag kunde inte sagt det bättre själv.
Håller helt med dig där!

/Catarina

Försvinner senastelistan kan man fortfarande läsa kommentarer under bilder samtidigt som kritikbilder som behöver kommentarer kanske får mer uppmärksamhet. När ingen kan gå genom senastelistan för att endast se bara redan kommenterade måste ju fokus hamna där fler finns. Skulle vara toppen tycker jag..

Bort med listan!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar