cw-op
Aktiv medlem
clindh skrev:
Här är senaste kommentarer i Bildkritik.
http://www.fotosidan.se/gallery/comments.htm?folder=10
Är det så illa som ni utmålar det?
Jag har själv inget emot positiv kritik, där man iallafall försökt motivera vad det är i bilden som man fastnade för. Det klassar jag inte riktigt som en "Fin bild!"-kommentar.
Nej, verkligen inte och det är såna här fina bilder och kommentarer som inspirerar! Jag tycker inte att man ska älta regler måsten och no-no:n när det gäller foto. Det är för bilderna vi är här.
En annan viktig bit är hur man blir behandlad och kommenterad härinne. För mycket negativt från medlemmar som är aktiva och syns i forumen och i poolerna hämmar mer än man kanske tror?
Det är därför jag ibland har gett mig in i debatten, enbart för att visa på att ALLA som har hängt här på sidan ett tag inte har samma dogmatiska syn på de här sakerna.
För egen del har jag inga problem what-so-ever med fotosidan. Hackar gärna i mig lite negativ kritik utan att tappa fotfästet men det är ju jag det. Alla funkar inte som jag, en insikt jag burit på och det ganska länge dessutom. (C;.
Att snacka om kassa bilder ger dålig karma både för fotosidan och medlemmarna här. Särskilt som det finns så många bra bilder att tjusas och inspireras av. Nybörjare tittar o tittar på många bilder här och vips så har dom hittat en egen syntes. Ett (förhoppningsvis) alldeles eget bildspråk som utvecklas snabbare än vi hinner säga "bildkritik" ta mig sjutton. Nema problemas! JANNE