Leif
Jag ber om ursäkt för att jag inte länkade all information som betatestare har skrivit om detta, men jag orkade faktiskt inte göra det. Det är lördag idag, jag håller på att förbereda julen och har fullt sjå med att pyssla. Säkert kan du visa förståelse för detta, eller?
Ok, jag erkänner - jag är lat. Jag var för lat för att titta igenom varenda tråd med information om detta. Om du vill skjuta mig för det så varsågod, det bjuder jag på. Pang, jag är död! *ler*
Nöjd?
Det jag kan säga är, och detta är *sant*:
* Sensorn är en Pentax-utvecklad 14Mp+ APS-C, alltså ingen Sony och ingen "1.3x".
* Seriebildstagningen i standardläge med högsta upplösningen och 14 bitars färgdjup är högre än 2,5 bps.
* Seriebildstagningen i snabbaste läget är högre än det ryktas om.
* Jag har aldrig förnekat att det finns brusreducering i kameran, men den går att stänga av. Den brusreduceringen sker i bildprocessorn ja. Sensorn ger ifrån sig en lågbrusande signal även utan denna brusreducering påslagen. Tricket är att undvika så mycket brus som möjligt från början, och det har Pentax tänkt på i sin design.
Det är revolutionerande med en 14Mp sensor med mindre brus än en 10Mp sensor och med liknande brusnivå som Sonys 12Mp, utan utsmetade detaljer.
Det kanske inte passar din personliga definition av vad revolution innebär, men ord är ju personliga. Språket är relativt och vi använder språket som vi gör därför att vi är olika personer.
Jag kallar det för revolution och det står jag för!
Så jag står helt klart för dessa sanningar och de kommer att verifieras när Pentax släpper informationen offentligt.
Däremot så går det inte att verifiera dessa sanningar just nu, eftersom Pentax förnekar all kännedom om denna kamera innan det offentliga offentliggörandet. Det gör dock inte informationen mindre sann. Du får helt enkelt vänta med verifikationen några veckor.
Sedan finns det givetvis flera saker till, som det inte ryktas om men som jag vet ändå. De sakerna kommer jag inte att berätta, av respekt för mina källors förtroende.
Hälsar
R