macrobild skrev:
Om det nu är hemligt, hur kommer det sig då att du vet vad du vet ?
Varför/ hur kommer det sig att DU kan ha tillgång till andra uppgifter än de som baseras på en kinesisk sida och sedan rumlat runt på olika forum.
Broder Mikael
Jag har inte skrivit att Pentax eller Samsung skulle ha revolutionerande patent. Däremot så har jag skrivit att sensorn är revolutionerande. Om du vill tolka detta som att det skulle finnas revolutionerande patent så är det din tolkning, men det är inte vad jag skrivit.
(sedan tycker jag givetvis att Pentax har revolutionerande patent på många saker, men jag har inte skrivit det förut...).
Du läser in saker i mina inlägg som jag inte skriver och sedan får jag skit för dina personliga tolkningar.
Svenska Akademien definierar "revolution" som "omstörtande", och jag står fast vid att en 14Mp sensor med lägre brus än en 10Mp sensor från en tillverkare som inte har utvecklat sensorer förut, är "omstörtande" och därför - per definition - "revolutionerande".
Om du inte gillar de ord jag använder, så kan vi ha en filosofisk diskussion om ord och deras betydelser och lämpliga användning, men jag tror inte övriga deltagare skulle uppskatta om det fördes i detta forum!
Som den humanist ut i fingerspetsarna som jag är, som har läst både vetenskapsteori, filosofi och praktisk svenska på universitetet - så älskar jag givetvis filosofiska diskussioner om språk och begrepp.
Men, Fotosidan handlar om fotografering och denna forumdel handlar om Pentax. Inte om språkfilosofi.
Dock är jag medveten om att en del av dina felaktiga tolkningar beror på att jag är inexakt i det jag skriver, men det är så att jag måste vara inexakt och oprecis för att inte avslöja hemlig information.
Fast att man kan läsa mina inlägg som du läser dem, det kunde jag inte tro.
Våra hjärnor fungerar helt uppenbart olika. För mig känns det som att om jag skriver om en röd cykel, så får jag skit för dig om en blå trappa... så upplever jag det från mitt håll!
Sedan undrar jag var du fick den blå trappan ifrån och så blir du sur när jag säger att du missförstår och feltolkar och så får jag massa skit för det bla bla...
Trött jag är.
Jag vet det som jag vet därför att jag har fått tillgång till information via insatta källor i detta (som är kopplade till Pentax), men om jag lämnar ut namnen på dessa källor så sviker jag deras förtroende och jag kommer aldrig få information mer från dem.
Eftersom mina källor uttryckligen har bett mig hemlighålla dem så är det precis det som jag kommer att göra också. Hur mycket du än tjatar på mig att avslöja mina källor så vägrar jag.
Kan du förstå detta?
Gång på gång på gång har jag bett dig vänligen men bestämt acceptera att jag måste välja att visa respekt för mina källors förtroenden, genom att hemlighålla dem. Om jag släpper deras namn så kan Pentax komma att vidta åtgärder mot dem som vore väldigt olyckligt för dessa personer. Därför måste källorna skyddas och hemlighållas. Kan du förstå det allvarliga i detta?
Därför släpper jag inte ut hemlig information, jag släpper bara ut det som redan har släppts ut av andra - skadan är "redan skedd" då och om jag skriver eller inte skriver gör varken till eller från.
Men hemlig information, nej det får du inte från mig. Av respekt för mina källors önskemål och av respekt gentemot Pentax.
Hur mycket du än tjatar på mig så säger jag därför Nej. Det är helt meningslöst att du tjatar på mig i inlägg efter inlägg.
Jag beklagar att du vägrar förstå att jag måste skydda mina källor.
Snälla, bästa Mikael - kan du vara så vänlig, snäll trevlig och sluta tjata på mig om mina källor nu? Hur ska jag göra för att du ska förstå att det du begär av mig, får jag inte göra för mina källor.
Det är så det är och jag kan inte göra något åt det.
Jag är ledsen, men så är verkligheten.
Ok?
Hälsar
R