Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När brukar Canon släppa nyheter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper Lindeblad

Aktiv medlem
Hallå!

Jag undrar om någon vet när Canon brukar släppa nyheter om kommande produkter?

Undrar oxå vad det ryktas/spekuleras om för nya objektiv inom den närmaste framtiden?

/Jesper

Är det så?

Jag fick för mig att det kunde var i samband med mässor eller inför semestrar jul etc

Några spekulationer angående kommande objektiv?

/Jesper

Det kommer fler EF-S objektiv i flera olika prisklasser, det har Canon lovat.

Oftast kommer prylar i september resp februari, men det kommer en del enstaka prylar lite titt som tätt.

Personligen tror jag inte att Canon kommer att lansera en speciell L-serie för EF-S. Dels för att kamerorna inte riktar sig specifikt till yrkesfotografer och dels för att husen inte är tätade som objektiven är.

Med detta sagt så säger jag bara att jag inte lägger några värderingar eller förutfattade meningar om olika kameramodeller. Både 350D och 20D är mycket kompatibla kameror. Men som sagt, tror inte på en speciell L-serie. De som vill ha en ljusstark normalzoom i L-klass är och förmodligen förblir hänvisade till EF 24-70/2.8L.

LeadHead skrev:
Och de som vill ha "normalzoomar" av L-klass till 1,6-hus kan använda 16-35/2.8 eller 17-40/4.

Ja...naturligtvis... trött idag ;)
Fast jag tycker personligen de är i kortaste laget i långa ändan för att kallas normalzoomar på en 1.6x.

Ungefär en månad efter det att du bestämt dig och gjort slag i saken och införskaffat vad det nu är du suktar efter...

/Maverick

I en intervju uppger en Canonchef att de kommer att släppa EF-S optik i alla klasser, men det behöver inte innebära 2,8 och L, men omöjligt är det inte alls.

Det jag upplever som saknas mest är en normalzoom typ Nikons 18-70/3,5-4,5 som kostar 2000 i paket och lite mer lös. 18-55:an för dålig och 17-85 IS för dyr. Detta objektiv skulle bli perfekt för de stora massorna av ambitiösa hobbyfotografer.

Jag tror att det är jobbigt för Canon just nu med tre olika sensorstorlekar. Om de hade satsat på APS-C hade vi säkert snart sett flera objektiv likt dem Olympus har. En kompakt telezoom som 50-135/2,0 hade varit mumma.

jag har pratat med en analytiker på Canon Europa som berättade att de inte hade helt enkelt att bestämma sig för vilka objektiv som kommer.

Ett fisköga kommer säkert. Förhoppningsvis en vettig telezoom.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar