.Z. skrev:
/Larsa, som har svårt att bedömma huruvida min ljusmätare är automatisk eller manuell...
Hehe,,, den är nog automatisk ja, eller
,,,
OM vi använder den med eftertanke och känner full kontroll så jobbar vi manuellt menar jag. JAG menar att jag jobbar manuellt i AV läget eftersom jag värderar varje situation utifrån den automatiska ljusmätaren och kompeserar efter det och genomsnittet
!
Det är hur vi använder ljusmätarens värde som säger om den används manuellt eller automatiskt inte om det står AV eller M på displayen,,!
Om man i manuellt läge,, mäter, ställer in så att exponeringen hamnar i "våg" så är det ganska automatiskt fotat,,
Man kan alltså fota nästan helt autom med M inställt,,,,,
-Det är den männskliga järnan som gör en automatisk ljusmätare manuell och inte att det är en jusmätare som används i ett "manuellt" läge. DEt är vad jag vill komma fram till. Inte att det är rätt eller fel i saken
!
Mvh Niclas, som tycks vränga ord igen,,sorry,, men jag menar att jag har en poäng.
Ps, Det där liiilla 1/3 steg syns ofta tydligt på/i ett dias,, fusk med digitalt,,,,, lsvarfaktorn bara ökar och rasar huff
)