Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Musik till bildspel

Produkter
(logga in för att koppla)
G Nilsson skrev:
det finns INGEN (som jag kanner) som inte HATAR musik/ljud pa websidor... praktiskt taget alltid nar man sitter o surfar har man sin egen musik pa i bakgrunden och om ultima thule skulle satta igang o tralla mitt i ett gitarrsolo av clapton skulle jag nog ta forsta basta flyg hem till sverige och ta ett snack med dina knaskalar :)
(notera smileyn!)
/G

Detta rör alltså ett Flash bildspel på hemsidan. Jag hatar också musik direkt på hemsidor. I Flash bildspel är det helt okej, tycker jag.

/A\

glöm det

Det finns tusen andra versioner som är bättre ur alla avseenden. Dessutom en hel del annan musik som är perfekt för att visa upp sverige. Ted Ström eller Ulf Lundell men det är kanske för gubbigt...Lycka till!

Re: glöm det

stefan p skrev:
Det finns tusen andra versioner som är bättre ur alla avseenden. Dessutom en hel del annan musik som är perfekt för att visa upp sverige. Ted Ström eller Ulf Lundell men det är kanske för gubbigt...Lycka till!

Förslag mottages tacksamt.

/A\

Mindre känd eller inte? Nu får ni skärpa er!

Världen är mindre än ni tror...
Kanske ska nämna för Ronander att han kan ta bilder från era hemsidor nästa gång jag stöter på eller lirar med honom.Ronander är en trevlig typ men skulle nog inte heller gilla stöld...

Urusla rekomendationer.

christian veltman skrev:

Kanske ska nämna för Ronander att han kan ta bilder från era hemsidor nästa gång jag stöter på eller lirar med honom.Ronander är en trevlig typ men skulle nog inte heller gilla stöld...

Urusla rekomendationer.

Vadå era hemsidor? Syftar du på mig? Meningen med mitt inlägg var att belysa det märkliga i att det här diskuteras om man ska våga sno musik!! På fotosidan där bildstölder diskuteras och fördöms i stort sett dagligen.

För tydlighetens skull: Jag anser att upphovsrättsbrott är oacceptabla, oavsett om det gäller bilder eller musik. Därav smileyn i mitt förra inlägg.

//Anders

christian veltman skrev:

Urusla rekomendationer.

Jag tror det har blivit en missuppfattning. I mitt inlägg frågade jag om det verkligen var olagligt att ha musiken på en sida som har högst ett par hundra besökare i månaden. Jag menar självklart inte att jag ska använda musiken på hemsidan öven om det är olagligt, bara för att det inte är någon som orkar anmäla det, det menar jag ablolut inte.
Det verkar ju minst sagt krångligt med STIM-avgifter och allt. Finns det ingen som vet någonstans där man kan få tag helt fri musik som bara är att ladda ner och använda? Typ clipart fast musik.

/A\

andreasc89 skrev:
Finns det ingen som vet någonstans där man kan få tag helt fri musik som bara är att ladda ner och använda? Typ clipart fast musik.

/A\

Ett musikstycke i sig självt har copyright som går ut 70 år efter (den siste) upphovsmannens död.
Ett framförande av musikstycket är också skyddat av upphovsrätt.

det finns en del att hämta på
http://www.classicalarchives.com
men läs
http://www.classicalarchives.com/copy.html

speciellt HOW TO USE CMA FILES ON YOUR NON-COMMERCIAL WEB SITE (halvvägs ner på sidan)

christian veltman skrev:

Urusla rekomendationer.

Har du verkligen läst ordentligt innan du vräker ur dig en massa skit?!?
Jag REKOMENDERADE Ronanders låt, inte för stöld utan om man ville ha en bra låt istället för Ultima Thules låt.

Det kan du ju hälsa i stället för en massa påhittade anklagelser.

Greven

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar