Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Moulin Rouge.

Produkter
(logga in för att koppla)

leffe.j

Aktiv medlem
Skall till Paris i sommar och har tänkt oss ett paket med Moulin Rouge och Bistro de Montmartre.
Någon som vet om det råder fotoförbud inne på
Moulin Rouge?

Fotoförbud!

Var och tittade på showen förra våren,
en helt sanslös föreställning.
Men tyvärr minnena får man behålla för sig själv.

När du kommit in och köar för att bli placerad
står en kvinna och ber dig lämna in din fotoutrustning i gått förvar, för att återfås efter showen.

Anders Wahlberg skrev:
Fotoförbud!

Var och tittade på showen förra våren,
en helt sanslös föreställning.
Men tyvärr minnena får man behålla för sig själv.

När du kommit in och köar för att bli placerad
står en kvinna och ber dig lämna in din fotoutrustning i gått förvar, för att återfås efter showen.

Ok, roligt att den var sevärd och jag får väl försöka memorerar så gott det går. Det finns nog mycket annat i Paris o fotografera.

Paris är en härlig stad och det finns hur mycket som helst att fotografera.
Ska själv dit i vår och springa Paris Marathon förr tredje gången.

När du ändå är i trakterna runt Moulin Rouge rekommenderar jag ett besök till Sacre-Coeur,
dock fotoförbud inne i domen, men det går att få väldigt bra bilder på fasaden i skymningen.
Om du vänder dig runt har du hela Paris för dina fötter, kyrkan ligger högt på en kulle.

Försök också lägga in en dagsutflykt till Versailles, planera tiden så att du är ute i parken när fontänerna är igång, då ljuder det också konsertmusik från högtalare, mycket storslaget.

Anders Wahlberg skrev:
Paris är en härlig stad och det finns hur mycket som helst att fotografera.
Ska själv dit i vår och springa Paris Marathon förr tredje gången.

När du ändå är i trakterna runt Moulin Rouge rekommenderar jag ett besök till Sacre-Coeur,
dock fotoförbud inne i domen, men det går att få väldigt bra bilder på fasaden i skymningen.
Om du vänder dig runt har du hela Paris för dina fötter, kyrkan ligger högt på en kulle.

Försök också lägga in en dagsutflykt till Versailles, planera tiden så att du är ute i parken när fontänerna är igång, då ljuder det också konsertmusik från högtalare, mycket storslaget.

Lycka till med Paris Marathon och jag förstår att det finns mycket av foto-värde där.

Kul med lite tips. Själv ska jag till Paris i maj för en underbar weekend. Så alla tips är välkomna. Ska även bo precis runt Moulin Rouge och Montmartre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar