Annons

Mjukvarumoral och bästa operativsystemet

Produkter
(logga in för att koppla)

Norrskenet

Aktiv medlem
Installerade windows 7 för ett tag sedan för att öka hastigheten på dator vilket fungerade bra. Men allting annat går ju åt skogen! Lyckas inte installera ett enda program för min förbannade dator blockerar varena crack jag laddar ner från pirate bay. Jag kan inte ens installera office!!!! HJÄLP
 
Betala för programmen så ska du se att det funkar bättre.

Alternativt kan du ju köra något som inte kräver att du betalar, t.ex. någon linux-dist.

Att gråta ut på ett forum för att ens piratkopierade program inte fungerar ger inte speciellt stor medkänsla från mitt håll.
 
Installerade windows 7 för ett tag sedan för att öka hastigheten på dator vilket fungerade bra. Men allting annat går ju åt skogen! Lyckas inte installera ett enda program för min förbannade dator blockerar varena crack jag laddar ner från pirate bay. Jag kan inte ens installera office!!!! HJÄLP

Windows 7 är betydligt bättre på att blocka piratkopior än vad versionerna XP och tidigare är.
Köper du en riktig version av Office så kommer det gå som en dans att installera det.

/Karl

PS. www.libreoffice.org gratis, legalt och bra
PS2. Jag är annars rätt irriterad på att fartkamrorna blixtrar när jag kör för fort förbi dom
 
Det där faller väl lite under "skyll dig själv"?

Det som gör mig mest upprörd är att någon som benämner sig själv som yrkesfotograf (och därmed implicit säger sig försörja sig på att skapa verk) uppenbarligen tycker att det är helt okej att skita i att betala för andras verk.

Den enda hjälp du får från mig är att jag hjälper dig att anmäla inlägget till administratörerna ;)
 
Installerade windows 7 för ett tag sedan för att öka hastigheten på dator vilket fungerade bra. Men allting annat går ju åt skogen! Lyckas inte installera ett enda program för min förbannade dator blockerar varena crack jag laddar ner från pirate bay. Jag kan inte ens installera office!!!! HJÄLP

Jag ska inte skälla för jag har själv kört med piratprogram en gång i tiden. ( Numera är allt lagligt och köpt ).
Men vill du fortafarande köra med crackade program så föreslår jag att du går tillbaka till XP där du som användare fortfarande har kontroll över hur Windows ska fungera.
Det är en anledning till att jag inte installerar Windows 7.
Windows ska fungera som jag vill och inte som Microsoft bestämt att det ska vara.
OK. Har testat men inte fått dubbla nätverk att funka. I Xp går det som en dans ...

Men även jag sällar mig till skaran som föreslår att du köper en laglig version. Då slipper du ju installera en crack ...
 

Openoffice.org är visserligen fortfarande gratis men inte speciellt fritt sedan Oracle förstörde projektet. Dom flesta programmerare från Openoffice.org hoppade av och startade libreoffice.org istället. Libreoffice är numera bättre än Openoffice och dessutom som dom säger på andra sidan atlanten Free as in both free beer and freedom of speach.

så prova www.libreoffice.org istället.

/Karl
 
Installerade windows 7 för ett tag sedan för att öka hastigheten på dator vilket fungerade bra. Men allting annat går ju åt skogen! Lyckas inte installera ett enda program för min förbannade dator blockerar varena crack jag laddar ner från pirate bay. Jag kan inte ens installera office!!!! HJÄLP

Då har du också piratversioner på CS5, LR? Hoppas du inte har publicerat något i någon tidning eller något digitalt medium som du har tagit betalt för. Adobe tycker inte om att folk som tar betalt för sina tjänster har piratversioner av programvaran. Då är det helt ok om jag tar dina bilder och säljer dem i mitt namn?
 
Tack alla

Jag får väl tänka om och se hur jag ska lösa problemen.
Tack för tipset om libreoffice! Det ska jag genast skaffa. Måste ju kanna skriva avtal med kunder osv... =)

Ps. Jag försörjer mig inte alls på mitt fotande. Håller bara på att starta upp eget, så sånt här är ju viktigt tills man skaffar företagsdator.

Mvh Lina
 
Lyckas inte installera ett enda program för min förbannade dator blockerar varena crack jag laddar ner från pirate bay. Jag kan inte ens installera office!!!! HJÄLP[/QUOTE]


Du låter som en ganska simpel yrkesfotograf som kör med olagliga metoder.
VARFÖR?????!!!
Du borde skämmas.
Köp grejerna ist för pengarna du får för bilderna du tar, för dom borde du få nått för, för dom är riktigt bra.
 
Du låter som en ganska simpel yrkesfotograf som kör med olagliga metoder.
VARFÖR?????!!!
Du borde skämmas.
Köp grejerna ist för pengarna du får för bilderna du tar, för dom borde du få nått för, för dom är riktigt bra.

Ok, jag får skämmas... Men tack för att du tyckte bilderna var bra. =) Jag är dock en väldigt simpel yrkesfotograf än så länge...
 
Jag får väl tänka om och se hur jag ska lösa problemen.
Tack för tipset om libreoffice! Det ska jag genast skaffa. Måste ju kanna skriva avtal med kunder osv... =)

Ps. Jag försörjer mig inte alls på mitt fotande. Håller bara på att starta upp eget, så sånt här är ju viktigt tills man skaffar företagsdator.

Mvh Lina

Du kan ju tanka hem GIMP också., så slipper du CS5 också.

www.gimp.org fotar du RAW får du hämta add-on:en ufraw.sourceforge.net också.

/Karl
 
Brukar sällan kommentera i forumen, men jösses, hur mycket otur kan man ha när man tänker egentligen...? Förhoppningsvis menar du inte ens allvar med din fråga, eller så lär du dig i alla fall av svaren du lär få här att om man inte betalar för programvaror man använder så har man nog inte så mycket för att böla om det på ett forum. Är man dessutom företagare och tjänar pengar på en verksamhet utan att ta betalt för de verktyg man använder, då bör man nog ta sig en ordentlig funderare. Skulle du själv anlita snickare att renovera ditt hus som har stulit bilen de kommer i och samtliga verktyg de har med sig?
Vänligen /Mattias
 

Visst, och det är ganska väntat. En anledning till Photoshops starka ställning är givetvis att så många kan programmet mer eller mindre. Det skulle inte vara möjligt och alla betalade fullpris för det, eftersom de inte skulle ha råd. Photoshop CS är i huvudsak ett yrkesverktyg och de har prissatt det därefter.

Jag tycker inte att problemet är så stort när det är Pelle som sitter på kammaren och pular lite. Troligen kommer Adobe ha nytta av det på sikt. Däremot har jag väldigt svårt för folk som tar betalt och sitter med piratkopior. Tycker man sig i det läget inte ha råd så får man faktiskt ta och se över sin affärsmodell eller arbetsverktygen. Numera finns det betydligt fler alternativ som är gratis med eller utan öppen källkod. Visst, de är sällan fullt så kompetenta som de bästa kommersiella alternativen, men man kommer väldigt långt med dem.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.