Annons

minolta problem

Produkter
(logga in för att koppla)

knasen00

Medlem
hej jag har en minolta xg-1 en analog och den har en rant mit i synen i gloggen. det ser ut som det är en täjp bit som har sutit där och klisrat av sig och är det non som har hafft not sont fel för och hur kan men ta bort det utan skada kameran.
 
hej jag har en minolta xg-1 en analog och den har en rant mit i synen i gloggen. det ser ut som det är en täjp bit som har sutit där och klisrat av sig och är det non som har hafft not sont fel för och hur kan men ta bort det utan skada kameran.

Ja, du, tror att det var mycket länge sedan det fanns en verkstad som reparerade minoltakameror från sjuttiotalet. Men du kan ju höra med LP-foto i Stockholm. Låter som om det var någon som har gjort randen med vett och vilja för att hålla koll på horisonten.

Fanns det en verkstad kunde du väl byta sökarskiva. Alternativet är att köpa en ny XG-1. Kollar man på annonser på www.allaannonser.se ligger priserna mellan 50-250 SEK. Överkomligt. Kanske skulle du fundera på att byta kamera till en som håller bättre, det är mycket plastdelar som slits hårt i XG-1. Testa med en Minolta SRT-101, dom går för mellan 1000-1500 SEK, vilket säger något om kvaliteten. Du går miste om tidsautomatiken, men du får en betydlgt mer slitstark kamera som du kan använda dina gamla objektiv till...
 
hej jag har en minolta xg-1 en analog och den har en rant mit i synen i gloggen. det ser ut som det är en täjp bit som har sutit där och klisrat av sig och är det non som har hafft not sont fel för och hur kan men ta bort det utan skada kameran.

Hej. Tråden är gammal men jag försöker här ändå. Har precis införskaffat en minolta xg-1 och jag har också en svart rand i sökaren så jag undrar om du fick reda på vad det var för något och om det gick att göra något åt det?
Mvh Niklas
 
Försöker ytterligare en gång, då jag också har exakt samma problem med en XG-1a som jag har hemma :D
Någon som vet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.