Nome Nescio
Aktiv medlem
Jag köper inte riktigt det där med stora och små vibbar beroende på avstånd. Med korta gluggar så borde rimligtvis frekvensen öka eftersom det är mindre massa. Frekvensökningen innebär att det måste vill en högre acceleration på AS-systemet. Och i min värld så är snabba accelerationer svårare att reglera än lite längre och mera fartfyllda strapatser.
Tills jag ser någon vettig artikel eller undersökning som verkligen visat att AS är sämre med tele så tror jag på inte argumentet. "Det är ingen skillnad".
AS har nu funnits i 1½ år på DSLR, längre tid på kompakter. Hittills så har ingen gjort och presenterat en vettig förklaring till ovanstånde påstående, det kanske inte finns något att förklara?
Tills jag ser någon vettig artikel eller undersökning som verkligen visat att AS är sämre med tele så tror jag på inte argumentet. "Det är ingen skillnad".
AS har nu funnits i 1½ år på DSLR, längre tid på kompakter. Hittills så har ingen gjort och presenterat en vettig förklaring till ovanstånde påstående, det kanske inte finns något att förklara?