Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta liket lever

Produkter
(logga in för att koppla)
hazard skrev:
Jo det är ju lika idiotiskt som att tro att IS/VR löser alla världens problem. Eller att benhårt tro att AS är kass.

Allt här i livet har fördelar och nackdelar.

/Andreas

Så sant. Hoppas du inte tror att jag tycker AS är kass - det är en feltolkning. Jag gillar min 7D och mitt AS. Det jag ville uppnå i förlängningen med mina ringa inlägg är att påpeka att man faktiskt kan hjälpa AS på traven med det AS faktiskt inte kan fixa, om man bara är lite medveten om systemets begränsningar. Man kan exv. verkligen ge akt på om man viftar runt onödigt med ändarna på sina långa objektiv, utan att tänka på det. Då har man åtminstone en bättre chans att få skarpare telebilder genom att försöka hålla dessa rörelser i schack så gott det går. Lutar man sig tillbaka och tror at AS fixar allt, så har man ju avhänt sig det alternativet. Gör man ett aktivt val att göra det så är det väl OK, men det vore ju synd om man gör det i okunskap och inte utnyttjar sitt systems fulla möjligheter - ja får sämre bilder än nödvändigt. Då återstår till slut bara AS att skylla på och det är ju inte speciellt fruktbart.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.