Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min profilsida igen

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Hej!
Jag försökte nu byta bakgrundsbilden men alla bilder blir konstiga och man kan inte dra dem hit eller dit, vad har hänt med detta?
Jag får inte med det viktiga på ett foto utan det kommer bara en jättebild med som inte visar något?
Man borde väl kunna dra ner eller upp om det är en stor bild?
Eller måste man göra den bild man vill ha där väldigt lång och kort i kanten?
Dessutom så när man håller på där så överlappar reklamen på höger sida över mina bilder!?
Mvh Eva

Vilken bild menar du? Den som ligger överst på din profil och är liggande? Ladda upp en bild i motsvarande proportioner ca 980x400px.

Äsch nu kan jag inte igen.....när jag ska redigera storleken i Paint så klickar jag på 980 på den ena (långsidan) men då kommer automatiskt upp 725 på kortsidan?? Jag fattar inte hur man gör? Den bilden jag satte dit gjorde jag ju inget med....?
Ja jag menar den övre stora bilden bakgrundsbilden.
Mvh Eva

Du behöver inte ställa om bilden utan kan ladda upp i originalproportioner men baksidan är att du har mindre kontroll. Kan inte Paint, men det borde gå att markera en bit av din och sen välja Beskära så du får en mer långsmal panorama-lik bild.

Äsch nu kan jag inte igen.....när jag ska redigera storleken i Paint så klickar jag på 980 på den ena (långsidan) men då kommer automatiskt upp 725 på kortsidan?? Jag fattar inte hur man gör? Den bilden jag satte dit gjorde jag ju inget med....?
Ja jag menar den övre stora bilden bakgrundsbilden.
Mvh Eva

Är det knepigt att få till i Paint så ladda ner IrfanView. Där kan du väldigt lätt croppa en bild till exakt den storlek du vill. Är helt gratis och tar mycket liten plats på datorn.

http://www.irfanview.com/

Tack men jag måste ha sånt här på svenska! Alldeles för avancerat med sån teknisk engelska.
Mvh Eva

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar