Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min fotosida..

Produkter
(logga in för att koppla)

dJb

Aktiv medlem
Jag har just lagt upp min bildsajt.. gå gärna in och titta och kom gärna med kritik.. Det återstår dock en del arbete och jag kommer att flytta omkring i kategorierna och ändra en del.

http://www.djb.se/

mvh
David
 
Hej

du får ursäkta men jag förstår inte hur jag ska komma in i din portfolio... måhända är jag korkad..

sen, flash är ingen hit direkt... detaljer ja, men inte att bygga en hel site i, många vänder i dörrn.

annars var ju introt läckert.

Mvh
Johan
 
Sajten får ju betygsättas efter vad du är ute efter.

Vill du använda den som portfolio och visa upp dina talanger som fotograf är den tyvärr helt värdelös.

Vill du bara ge en skön upplevelse och visa upp dina talanger som flashprogrammerare är den estetiskt tilltalande - om än med bristfällig navigation.

Det låter hårt - men världen är hård :)
 
julgus skrev:
Hej

du får ursäkta men jag förstår inte hur jag ska komma in i din portfolio... måhända är jag korkad..

sen, flash är ingen hit direkt... detaljer ja, men inte att bygga en hel site i, många vänder i dörrn.

annars var ju introt läckert.

Mvh
Johan

Man klickar på den lilla rutan under mitt namn.. då kommer menyer upp..

Har funderat på om det är tillräckligt tydligt och det kanske inte är det.. Något att tänka på!
 
mindbash skrev:
Sajten får ju betygsättas efter vad du är ute efter.

Vill du använda den som portfolio och visa upp dina talanger som fotograf är den tyvärr helt värdelös.

Vill du bara ge en skön upplevelse och visa upp dina talanger som flashprogrammerare är den estetiskt tilltalande - om än med bristfällig navigation.

Det låter hårt - men världen är hård :)

Jag tackar och bockar för all kritik! Bra som dålig!

Sen är det inte jag som är flashprogrammeraren utan en kompis som är lite svår att "styra".. ;) Men det är bra att du skriver vad du tycker så att jag kan ändra sidan!
 
Hej.

Inga problems med att förstå ditt lite speciella "gränssnitt"
Snyggt och prydligt... men tyvär tok-segt. (jag har adsl)

Annars tycker jag att det är åt rätt håll!

/Jacob vP
 
mindbash skrev:
Sajten får ju betygsättas efter vad du är ute efter.

Vill du använda den som portfolio och visa upp dina talanger som fotograf är den tyvärr helt värdelös.

Vill du bara ge en skön upplevelse och visa upp dina talanger som flashprogrammerare är den estetiskt tilltalande - om än med bristfällig navigation.

Det låter hårt - men världen är hård :)

Du får gärna konkretisera varför du inte gillar den.. och jag vill poängtera att jag inte på något sätt tar illa upp.. ;)
 
Jag tycker det skulle vara lite lättare att navigera. Dessutom gillar jag inte när bilder visas med en massa text och joks över bilden. Den skulle vinna på om bilderna kom upp helt rena och om man såg lite mer av bilden i miniatyren.
 
Jag tycker menyerna är alldeles för små och plottriga. Klickar du på bilden du vill se, så hamnar den som bakgrundsbild med menyer över bilden som stör!

Nä bilderna ska ligga fristående, titta särskilt på porträttbilderna. Som det är nu hamnar menyerna över ansiktena...

Hastigheten är inte heller något att hurra för och jag har ändå över 20Mbit!

Försök göra siten enklare och mindre resurskrävande, med bilderna i fokus. Annars är bilderna snygga :)
 
dave1 skrev:
Du får gärna konkretisera varför du inte gillar den.. och jag vill poängtera att jag inte på något sätt tar illa upp.. ;)

Jo. Jag borde ju göra det egentligen. Men då måste jag sätta mig med den en stund till. Jag tar ju betalt för sånt här egentligen ;)

Jag lät kanske lite väl hård och inte särskilt konkret i förra inlägget. Men det är bra att du inte tar illa upp. Jag gillar iaf dina bilder - bara inte sättet du presenterar dem :)
 
Graal skrev:
Jag tycker det skulle vara lite lättare att navigera. Dessutom gillar jag inte när bilder visas med en massa text och joks över bilden. Den skulle vinna på om bilderna kom upp helt rena och om man såg lite mer av bilden i miniatyren.

Man kan ju iofs klicka bort navigeringen, men mitt namn står ju kvar.. det ska jag tänka på!!
 
mindbash skrev:
Jo. Jag borde ju göra det egentligen. Men då måste jag sätta mig med den en stund till. Jag tar ju betalt för sånt här egentligen ;)

Jag lät kanske lite väl hård och inte särskilt konkret i förra inlägget. Men det är bra att du inte tar illa upp. Jag gillar iaf dina bilder - bara inte sättet du presenterar dem :)

Huvudsaken att du gillar bilderna.. ;) vissa ska jag dock selektera bort och lägga in andra..

Det här med hur jag presenterar dom är ju ett litet problem.. Jag försöker påtala det för Tomas, min kompis som gjort sidan men han kör gärna sitt race.. så det är ju bra att jag får kritik som jag kan visa upp..
 
"People"?

Till och börja med tycker jag rubriken "People" är litet missvisande då den till viss del visar naturbilder...?

Visst, Flash-animerade sajter har sin ponäg i att det oftast går att visa i de flestas datorer då den är platforms-oberoende. Då man ha det installerat i burken vill säga.
Själv är jag litet "allergisk" av sajter av den här sorten, känns litet plastigt.

Är själv "gammal" webdesigner/HTML/Java-programmerare och tycker en enkel, snygg sida som låter de flesta snabbt förstå hur man hittar det man eventuellt snabbt vill se/hitta på sidan är de snyggaste man kan se på nätet.
På vissa håll kan "sexigheten" bestå i ahur mycket just "Flash"-animation man har på sidan, vare sig man har gjort den själv eller någon annan, när det istället borde ligga i hur man löst alla problem med en sida gentemot den tänkta besökaren, att den hittar vad man vill den ska hitta och nå sitt mål.

Titta gärna här www.mangea.se
 
Sidan funkar inte med min webbläsare (Opera 7.0) heller.

Om huvudsyftet är att visa dina bilder tycker jag att du ska ta bort menysystemet från bilderna. Det hindrar att man ser helheten.

Sen gillar jag inte klickljuden när man skall navigera.

Bilderna gillar jag skarpt.
 
Hej!

Jag gillar verklgien idén med din hemsida. Sättet du visar upp bilderna på är lite nyskapande. Dock kan du ju som redan påpektats se till att bilderna inte täcks så mycket av andra objekt, jag tycker lite grand att vitsen att visa upp bilderna försvinner om allt för mycket täcks. Jag har en stämpel över mina bilder på min hemsida mer tycker jag inte man ska ha.

Menyerna tycker jag är alldeles för långsamma och det beror inte på uppkopplingen, jag har en mycket snabb uppkoppling och har kollat på mycket mer grafiktunga flash-sidor än din och det har flytit på snabbt. Den är nog din kompis som gjort animationerna så långsamma och då är det ju inga problem för honom att gör dem snabbare.

Jag håller dock med Von Alkerdun här uppe att helst ska man hålla sig till vanlig html, det gör jag på min hemsida och jag behöver aldrig någon hjälp av någon annan som kan flash. Jag var påväg att göra om min sida i flash (jag skaffade t.o.m en flash-kurs) men gav upp då jag inte hade tålamod att lära mig detta och jag ändå märkte hur seg min hemsida skulle bli.

Summa: Snygg layout (även om hela bakgrundsbilden inte ryms på min skärm, 1024x768), snyggt och annorlunda sätt att visa bilderna på, även om jag inte gillar alla objekt som ligger över bilden, långsamma menyer som borde gå att göra lite snabbare. Försök oxå få det lite tydligare hur man tar sig in "på riktigt" till navigationen, det tog ett tag för mig att fatta att det var den lilla kvadraten man skulle klicka på. Det vore ändå smidigare med ren html, utan flash. Jag vet inte om du tänkt göra ett sådant alternativ?

P.S. Jag har MS Internet Explorer 6. D.S
 
1 av 3

ett av tre alternativ måste vara det rätta:

1. Din kompis är pucko och fattar inte att det finns många som vill se din sida.

2. Din kompis är inte pucko, men har inte förstått att 98% av alla potentiella tittare kommer att byta sida innan ens förstasidan har uppenbarat sig!

3. Din kompis med dig skämta aprilo!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.