Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Micro$oft licensbelägger FAT
- Trådstartare carpelux
- Start datum
Vad hjälper det? Du måste väl nyttja FAT i minnet till digitalkameran ändå.Contax skrev:
Fan vad trött man blir Nästa dator blir en Mac. Allt för att slippa Microsoft så mycket som möjligt.
Och mac, trevliga datorer. Men du kan behålla din PC o köra Linux istället för Windows.
Men som Phil frågar sig själv; korttillverkarna kan ju sälja oformaterade kort så borde det väl lösa sig.
Mozo
Avslutat medlemskap
christp skrev:
Hur stort är GIF idag?
Ganska stort vad gäller grafik på webben.
Mozo
Avslutat medlemskap
Calle S skrev:
Vad hjälper det? Du måste väl nyttja FAT i minnet till digitalkameran ändå.
Och mac, trevliga datorer. Men du kan behålla din PC o köra Linux istället för Windows.
Men som Phil frågar sig själv; korttillverkarna kan ju sälja oformaterade kort så borde det väl lösa sig.
Om du läste mitt inlägg så skrev jag "Allt för att slippa Microsoft så mycket som möjligt." Inte helt och hållet med andra ord. För det går väl inte... ;-)
Photoshop finns inte för Linux och Linux används inte i någon större utsträckning i den grafsika branchen t.ex, som jag försöker ta mig in i. I övrigt så tycker jag vi skippar OS-kriget, även om det var jag som kanske började ;-)
mvh
Christer
SvenneJ
Aktiv medlem
Angående stöd för format på webben..Transparenta PNG bilder stödjs av Mozilla/Netscape 6+ och IE5+ för Mac. IE för alla andra plattformar, oavsett version, har inget sådant stöd över huvud taget..jimh skrev:
Gif är ju fortfarande lika stort som då. Png som skulle ersätta gif är ju stendött bland alla utom datornördar. Var inte den största effekten av patenthävdandet att gif utgick som format från många gratisprogram?
edit, eller kanske senare versioner av IE för PC, men jag tror inte det..rätta mig om jag har fel../edit
Det kan nog vara en bidragande anledning varför det anses stendött..
Senast ändrad:
Ja? Du kan väl köra en AMD t.ex lika MS-fritt som en Mac.Contax skrev:
Om du läste mitt inlägg så skrev jag "Allt för att slippa Microsoft så mycket som möjligt." Inte helt och hållet med andra ord. För det går väl inte... ;-)
Nä, det är sant.Photoshop finns inte för Linux och Linux används inte i någon större utsträckning i den grafsika branchen t.ex, som jag försöker ta mig in i.
Upplevde det inte som något krig, och jag bara påpekade att du inte behöver byta dator för att slippa MS.I övrigt så tycker jag vi skippar OS-kriget, även om det var jag som kanske började ;-)
Men tänk på att det blir rätt dyrt för dig att betala för Photoshop en gång till om du byter till Mac
SvenneJ
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Ja? Du kan väl köra en AMD t.ex lika MS-fritt som en Mac.
Mja, men man ska inte glömma detta.
Såväl Microsoft som AMD finns med i listan över anslutna företag..
Lista
Sajt med motstånd för den intresserade.
Mozo
Avslutat medlemskap
Calle S skrev:
Ja? Du kan väl köra en AMD t.ex lika MS-fritt som en Mac.
Men du måste väl ha ett operativ till en AMD också? Linux eller Win... Linux går bort för min del. Eller kan du köra Mac-OS på en AMD? ;-)
kuisma
Aktiv medlem
Photoshop lär gå att köra under Linux och UNIX med hjälp av WINE Windows-emulering.Contax skrev:
Photoshop finns inte för Linux och Linux används inte i någon större utsträckning i den grafsika branchen t.ex, som jag försöker ta mig in i. I övrigt så tycker jag vi skippar OS-kriget, även om det var jag som kanske började ;-)
mvh
Christer
http://www.winehq.com/
Jag sa "lika MS-fritt som en Mac". Inte helt, alltså.SvenneJ skrev:
Mja, men man ska inte glömma detta.
För övrigt lär Officepaketet vara bättre till Mac än Windows, rätt kul tycker jag
Herregud, att de orkar....Såväl Microsoft som AMD finns med i listan över anslutna företag..
Lista
Sajt med motstånd för den intresserade.
Jag är med i Amnesty, dödstraff och tortyr stör mig mer. Känner att jag inte hinner engagera mig i sånt där data-motstånd...
SvenneJ
Aktiv medlem
Håller med, såg att den fanns bara..Calle S skrev:
Herregud, att de orkar....
Mozo
Avslutat medlemskap
kuisma skrev:
Photoshop lär gå att köra under Linux och UNIX med hjälp av WINE Windows-emulering.
http://www.winehq.com/
Det låter enormt krångligt och dessutom inte realiserbart om man skall arbeta professionellt. Vet inte hur Linux hanterar ICC-profiler t.ex. Windows är dåligt på det jämfört med mac. Det är rätt viktigt om man arbetar i den grafiska branchen.
Men nu drar diskussionen iväg kanske ;-)
SvenneJ
Aktiv medlem
Det har den väl redan gjort va?Contax skrev:
Men nu drar diskussionen iväg kanske ;-)