ztenlund
Aktiv medlem
Jag blir lika glad om jag får en kommentar om en bild jag inte tror skall intressera någon som jag blir för en jag tror skall väcka intresse.. Smaken är ju som baken delad.. Och det jag tror skall intressera kanske inte alls intresserar nästa som sedan tittar...
Och att tvingas in i en pool för själv få lägga ut en bild finner jag helsnurrigt... Samt något som bör dessutom raskt ändras.. Huvudsaken torde rimligen vara ATT man kommenterar... Inte var detta görs.. Som sagt. Smaken är delad som baken...
Självklart är det positivt om någon blir intresserad av en bild oavsett var den ligger, där är vi helt ense. Jag tycker också att det bästa vore att ingen regel av den här typen behövdes, men uppenbarligen så fungerar inte bildkritikpoolen särskilt väl. Nu försöker man göra något åt saken, och jag tycker som sagt inte att regeln är orimlig. Sedan om det verkligen kommer att hjälpa är en annan fråga, men det lär visa sig.
Jag måste säga att jag inte förstår det här med pooltänket och att allt ska vara så stelbent. Man kan väl lägga en bild i en pool men kommentera bilder i en annan? Gör alla likadant så blir ju utbytet större.
Om jag gärna publicerar svartvita bilder, och får kommentarer om dem, varför ska jag då inte få kommentera i andra pooler än den svartvita och ändå ges credit för mina kommentarer? Vad är vitsen med att tvingas kommentera samma typ av bilder man själv tar?
Ja, man kan lägga in i en pool och kommentera i en annan. Det blir dock orimligt att konsekvent göra på det sättet och aldrig kommentera i den poolen man lägger in bilder i. Ska alla lägga in sina bilder i bildkritikpoolen och sedan kommentera i intressegrupperna? Hur många kommentarer blir det då i bildkritikpoolen?
Eftersom regeln gäller bildkritikpoolen så är det ingen som tvingar dig att kommentera samma typ av bilder som du själv tar då poolen är generell. I övrigt finns det inget hinder mot att kommentera i andra pooler. Varför hitta på hinder som inte finns?