iBoat
Aktiv medlem
Instämmer helt, Mats. Egentligen är termen "smartphone" helt missvisande. För mig är Iphone allt det som mina gamla Palm borde ha varit. Även om det inte funnits någon telefonfunktion hade jag haft en.
Även jag instämmer. Även om displayen är liten för att surfa så fungerar det bra när man ska har tag i sin onlinekalender, kolla upp tel nr och kartor m.m samt att sköta mail och annat när man är ute en hel dag och fotar. Det kunde jag i min gamla Motorola A1000 också, men den som gjorde det gränssnittet måste hatat sina användare.
Sedan ett par månader är också iPad WiFi en ständig följeslagare i fotoväskan. Jäkligt snyggt sätt att visa sin portfolio t.ex, plus alla nyttoappar som går att ladda ner. Får min 3G Padda om ett par dagar och det kommer att bli ännu bättre.
Hade en ganska kul fotosession med iPaden. Från iPaden styrde jag kameran via DSLR Camera Remote Server och framför modellen hade jag min MBP så hon kunde se varje bild simultant som jag såg den i iPad. Utöver det kunde AD:n som satt på annan ort se varje bild direkt eftersom datorn var uppkopplad via Teamviewer. Teknik är kul, men vad som finns under skalet är jag måttligt road av, bara det fungerar som jag vill är jag nöjd.