j2^
Aktiv medlem
Mac fungerar. Alltid. Det är vad du betalar för. Enkelt.
Nej. Det gör de definitivt inte. Förlåt, men det där är verkligen en utopi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mac fungerar. Alltid. Det är vad du betalar för. Enkelt.
Vore det inte en mer relevant tråd om de som verkligen köpt Mac berättar varför de gjorde det, och sedan kan de som inte har men som ändå måste klaga på Mac göra det i någon befintlig och oändlig Mac vs PC-tråd?
Det är som om ingen skall få tycka att Mac fungerar utan att det skall argumenteras mot - oftast utan egen erfarenhet dessutom...
Nej. Det gör de definitivt inte. Förlåt, men det där är verkligen en utopi.
Om nu det är verkligheten för hans del, vem är då du att säga att han har fel?
Så, jag vill väl mest säga att det är långt ifrån säkert att hans verklighet är allas verklighet.
Hejsan!
Var inne på att skaffa ny dator till hemmet. Kollade runt både på PC samt Mac.
Det som slog mig var att det är samma processorer, minne, grafikkort, ja allt faktiskt i båda datorerna. Priset skillde ungefär 10 000:- mellan datorerna, med samma prestanda.
Till min fråga;
Är det så att man köper Apples operativsystem för 10 000:- utan att tänka efter? Hel skumt ju..
Det är ju samma delar (från samma fabrikat) i både PC:n samt Macen..
Hjälp mig att förstå!
Inte för att jag vill plåga dig eller så men i min verklighet så är det väl så att Mac alltid fungerar. Det kanske inte är vad jag har betalat för men trots allt så är det vad jag har fått.
om man delar ut en skrivare på maskin A och skrivaren sedan är avstängd när någon på maskin B skriver ut så hamnar utskrifterna i kö. Men om nu maskin A stängs av och startas om flera gånger utan att skrivaren är påslagen så ackumuleras utskrifterna så att när skrivaren till slut slås på så kommer alla köade utskrifter ut MÅNGA gånger!
Nåt åt det hållet. Personligen bryr jag mig inte om vilka delar Macen består av utan jag utgår ifrån att Apple har gjort ett bra val åt mig så att jag slipper bry mig.Hur har ni tid att någonsin plåta? Herregud...
"Till min fråga;
Är det så att man köper Apples operativsystem för 10 000:- utan att tänka efter? Hel skumt ju..
...
Hur har ni tid att någonsin plåta? Herregud...
"Till min fråga;
Hjälp mig att förstå!"
Hur har ni tid att någonsin plåta? Herregud...
"Till min fråga;
Hjälp mig att förstå!"
---
"Men i en datorpark med flera tusen klienter...."
---
"iPhone sväller vid tempskiftningar..."
---
"men duuuuu'rååååååå...."
---
*suck*
Macintosh: It just works.
Mostly.