KGS skrev:
o vad har du då pc´n till? dörrstopp?
Såg en kille i Hamburg som blev så glad när han hittade en ledig p-plats att han kutade iväg o hämtade en PC o ställde i rutan, sen hämtade han bilen för att parkera. Kollade aldrig om han tog bort PC´n innan...
faktum är att det är pc'n jag använder mest.
den är mycket snabbare än den gamla G4'an och framför allt bara MIN.
men G4'an är mysig den med. lite väl långsam bara, trots totalblåsning och nyinstallationer.
/
karln min använder en tjusig ny powerbook (mellanstor skärm). den tar han med sig överallt. fast jag har ännu inte sett att den fått följa med in på toa, dock. ;o)
den förra powerbooken är kasserad sen den bl.a. började tugga på CD-skivorna man stoppade in och skulle bli alldeles för dyr att laga.
i garderoben finns en gammal pc från 96. den skulle jag gladeligen ställa mitt på autobahn om jag kunde.
jag som inte är så datahaj har märkt att det är myyyycket lättare att hitta folk omkring mig som är suveräna på att fixa pc-datorer när dessa krånglar. när macen krånglar står alla som frågetecken och påstår att macar aldrig brukar krångla. *ler*
dock var det, åtminstone förr, enkelt att kasta bort programinställningarna när nåt krånglade, så man kunde börja om igen.
jag gillar apples design när den är smart oxå. jag HATADE puck-musen som var det mest puckade jag sett och det omöjliga minitangentbordet. men jag gillar att det är så lätt att öppna datorn och möblera om. ;o)
jag tyckte mitt trådlösa pc-tangentbord och mus var fräckt för alla snabbkontroller, men jag hatar att jag måst avverka tre trådlösa system på ett år för att dom bara går sönder hela tiden och för att inga längre fungerar så jag måst plocka fram ett übergammalt tangentbord.
eftersom pc'ns trådlösa mus aldrig velat fungera så kör jag bara wacombrädan (vilket blir lite bökigt när man jonglerar med mus och penna om vartannat).
wacombrädans nya drivrutiner till macen var bättre.
jag har aldrig riktigt vant mig vid OSX medans jag snabbt kom in i XP.
jag gillar att macen aldrig (?) sprider ut alla installerade program över hela datorn så man måste leta i nån regedit efter gömt skräp.
jag minns när jag var lärare på ett gymnasium 93-94.
skolan hade kvar dos på de flesta gamla burkar då, samtidigt som medieprogrammet på samma skola stoltserade med nya macar. den bästa hade en stooor hårddisk på hela 1 gig. ;o)
emedans medieprogrammets dyslektiker satt som ett frågetecken framför pc-datorerna så satt han glad och blev värsta superhackern framför macarna.
trist var att macarna var helt öppna för elev-bus.
jag tycker inte att min pc är ful.
dock tycker jag verkligen att utsidan är av underordnat intresse.