Björn Jansson
Aktiv medlem
Att Macanvändare saknar humor det är den enda stora nackdelen med Mac. Annars så är det mesta bra.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tuvärr är det en gammal skröna i dagens läge, det har inte varit sant på många år.Mac =RISC - Reduced Instruction Set Computer
Pc =CISC - Complex Instruction Set Computer
KGS skrev:
vem uppgraderar en dator om några år? uppgraderingarna brukar bli dyrare än nyköp.
Har datorer liggande runt om i huset för hundratusentals kronor i nypris utan en tanke på att uppgradera nån av dem. Med stor möda lyckades jag förmå mej att köra några till tippen tillslut, men det är svårt *s*
Har bl a en Mac Portable, nypris 48.000 + moms, upphotad till 4 MB RAM! nån som har nån uppgradering att föreslå?
/kg som väntar på antikvitetsvärde
Hehe, du har inte sett en Macintosh Portable hör jag. 13-15 år sedan är en rimligare siffra på när den var förbrukad. Och då räknade man inte ens hårddiskstorlekar i GB, än mindre RAM ;-)zlice skrev:
Sen gissar jag att du menar 4GB minne och inte MB
Om 3-5 år är antagligen dina 48 Kkr förbrukade
zlice skrev:
Sen gissar jag att du menar 4GB minne och inte MB
Om 3-5 år är antagligen dina 48 Kkr förbrukade och du måste lägga ut lika mycket igen för att få likvärdig prestanda. Då har du investerat ca 10-16 Kkr per år på den datorn. Jag lägger ut max 5 Kkr per år och jag är övertygad om att min dator klarar lika mycket som din.
Det kändes lite som om du hoppade på mig det är inte meningen att jag ska hoppa tillbaka.. jag ville bara förklara mig.
Lite avis blir jag nog allt ;-)KGS skrev:
Ser jag en liten tår i ögat på Jim där?
PerFogelberg skrev:
...Om man ska snacka design på Mac...
mipert skrev:
Minns ni hockeypucken (eller var det jo-jon den kallades?) och det lilla minitangentbordet med svarta tangenter som gjorde att jag kände mig som en skogshuggare.
Jag tror inte det finns nån svensk motsvarighet till detta projektet, kanske nåt för dig att grunda i svensk version? Så du slipper köra till tippen. Och ett museum i Hallstahammar också kanske Gamla prylar är alltid roligare om de fyller andra funktioner än att ta plats i förrådet..KGS skrev:
Med stor möda lyckades jag förmå mej att köra några till tippen tillslut, men det är svårt *s*
Eller en lång rad dagstidningar som gått över till Windows. På gott och ontKGS skrev:
PC kan väl bara rekommenderas till dem som är gravt spelintresserade...
Fruktansvärd...! Men nu gör Apple otroligt snygga burkar.PerFogelberg skrev:
Apple kunde också göra fula burkar. Det här är den första mac jag använde, Macintosh FX. En riktig värsting. Såg den första gången på Tekniska Mässan 1990. 40 MHz processor och 64 MB RAM. Den kunde även ta 1.44 MB disketter. Det var enorm prestanda då.