Jösses, nu låter jag som en Winanhängare.
Det är jag inte, jag tycker det är pest med grundinställningen att allting skall sparas i my documents, att skärmbakgrunden är så ful i standardutförandet och en del andra saker.
Men, för det dagliga arbetet tycker jag lika illa om båda systemen.
Det jag avskyr mest är ljudet från den gamla skorven jag jobbar med, det snurrar och viner så byggjobbarna (som lyxrenoverar lägenheten ovan) kommer ner och ber mig dämpa mig annars...
Det som stör mig i det eviga kriget (låter som en bra filmtitel) mellan OSen är när fotografer säger att det går inte att färghantera/bildbehandla osv. i PC.
När man frågar om deras referens mellan de olika systemen visar det sig att de jobbade med en PC -96 när de satt på arbetsförmedlingen och skrev en platsansökan!
Senast i höstas pratade jag med en framstående fotograf som tidigare utbildade i Photoshop på Högskolan för Foto... och han sade att ”PC är skit för färghantering, det fungerar inte”.
Jag böjde tyst på nacken och insåg att alla de filer som jag trodde blev bra i tryck från min PC inte alls var bra. Jag hade lurat mig själv.
Och alla som jag utbildat i Färghantering för PC, sådana som Eriksson, IKEA katalog services, Semcon med flera.
edit Nu går jag snart och söker hjälp för mitt felstavande i datorn.