Spännande. Det där verkar ingen annan Windowsanvändare ha upptäckt. De jag känner som kör Windows 7 håller och trasslar med systemavbilder i backuperna. Det skapas en ny stor klump för varje systemavbild man gör - typ lika stor som volymen man gör avbild av. Vill man ha en aktuell systemavbild av en disk så är det en ny klump i backupen varje dag. Du kanske har rätt i att möjligheten finns till en vettig funktion, men det betyder ju ett misslyckande för gränssnitt och kommunikation i så fall. Sånt där ska man ju inte behöva gräva sig fram till eller snubbla på av en ren lyckträff.
Jag ställde frågan nyligen på detta forum om någon kände till ett tredjepartsprogram för Windows som fungerade som Time Machine. Jag fick ett par tips, varav något visade sig odugligt och ett förvisso nästan lika bra som Time Machine rent funktionsmässigt, men med ett så tröttsamt gränssnitt, med dialogruta upp och dialogruta ned och en massa hemmasnickrade begrepp som man bara inte orkar lära sig. Fortfarande verkar alltså Time Machines finesser och fantastiska enkelhet lysa med sin frånvaro på Windowsplattformen. Även om man är beredd att betala en slant extra:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=142392