Falumas
Aktiv medlem
Nej, det stämmer inte. Det har du ju själv redogjort för i en annan tråd.
Har jag? Jag kör bägge på min fujitsu dator.
/Karl
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det stämmer inte. Det har du ju själv redogjort för i en annan tråd.
Jag har haft mac sedan okt 2010 och den har endast hängt sig 2 gånger för mig. Har fått ett snyggt felmeddelande på en dimmad skärm som informerar om att den slutat svara och att omstart kommer att ske. Snyggare än en bluescreen of death på win. Men det bästa av all är att jag aldrig förlorat nått arbete när den hängt sig. Den startar om och allt är precis som innan den hängde sig. Webbrowsern startar upp med samma sidor och flikar uppe som innan och eventuella dokument jag jobbat i har inte forlorat någon text. Efter omstarten så erbjuds man dela med sig av felet till apple om man vill. Snygg lösning tycker jag. När mina gamla windowsdatorer hängde sig så gick allt förlorat som man höll på med och de hängde sig bra mycket oftare.
Jag har haft mac sedan okt 2010 och den har endast hängt sig 2 gånger för mig. Har fått ett snyggt felmeddelande på en dimmad skärm som informerar om att den slutat svara och att omstart kommer att ske. Snyggare än en bluescreen of death på win. Men det bästa av all är att jag aldrig förlorat nått arbete när den hängt sig. Den startar om och allt är precis som innan den hängde sig. Webbrowsern startar upp med samma sidor och flikar uppe som innan och eventuella dokument jag jobbat i har inte forlorat någon text. Efter omstarten så erbjuds man dela med sig av felet till apple om man vill. Snygg lösning tycker jag. När mina gamla windowsdatorer hängde sig så gick allt förlorat som man höll på med och de hängde sig bra mycket oftare.
mac får visst virus
.
Ha! Bara det faktum att detta påstående är tveksamt som sanning räcker som argument för att köra mac!
/K
Det är möjligt att jag är lite trög, såhär på fredagseftermiddagen.
Men jag vet inte om jag tycker att 6 år är kort tid innan en dator börjar strula.
Jag förstår inte riktigt detta behov av att hela tiden tjata om vilken plattform som är bäst... Det hela beror ju på vad man gillar! För Olle kanske PC med win känns bättre medan jag själv tycker det är mycket smidigare att jobba i osx.
Borde det inte vara så enkelt att man använder det man gillar? Eller är det viktigt att kunna övertyga andra om att just det egna valet måste vara bäst för alla?
(När det gäller krascher och låsningar tror jag det står ganska lika mellan macen här hemma och pc:n på jobbet, ingen kraschar särskilt ofta)
Kan köksmaskiner få virus
Jag funderar på Miele maskiner i köket.
Frågan är hur mycket bättre Miele är än Elektrolux
Kan micron tro att den är en diskmaskin?
Stay tune
I nästa vecka får ni svaret.
Dagens tips: bygg om en Zanussi tvättmaskin till en hembränningsmaskin, tempvakten fungerar ypperligt+ montera kylslinga, släng mesken direkt in i maskinen ., sätt på tvättprogrammet 98grader
voila efter några timmar bryr du dig varken om maskar eller virus
eller vad säger du Falumas
Släng i en SSD vetja. Gjorde det i min MBP 15" och den känns som ny. Min iMac testade jag också med men orkade inte skruva i SSD'n. Kör den via FW800 och det är fan så mycket snabbare än HDD'n som sitter i maskinen. Grabben fick en SSD till sin MBP 13" när jag ändå var i farten
Mitt vanliga råd till fotografer är att satsa på Seagates hybrid istället, då får man 80-90% av SSD-farten och 750GB lagringsutrymme vilket brukar vara praktiskt för fotografer.
Det är annars ett mycket bra tips både för OS/X och Windows-användare.
/Karl
Det där behöver man iofs inte så mycket empiri för att reda ut, det räcker ju med att räkna. Alkohol väger ungefär 0,8 kg per liter, is ungefär 0,9 medan cola förmodligen ligger en bit över 1 eftersom den innehåller så mycket socker.... någon hade läst att is inte flyter i starka drinkar. Första testet som presenterades på forumet blev om just det, det fick inte vara mycket Cola i den 80%-iga Strohrum:en för att isbitarna skulle hålla sig i botten.
Det roliga med det hela i slutet var att det var fler som läste om vårat sprittest och kommenterade det mer än vårat väldigt seriösa test om HiFi-komponenter en dag senare.
/Karl
Det där behöver man iofs inte så mycket empiri för att reda ut, det räcker ju med att räkna. Alkohol väger ungefär 0,8 kg per liter, is ungefär 0,9 medan cola förmodligen ligger en bit över 1 eftersom den innehåller så mycket socker.