Annons

Mac är världens sämsta dator... eller

Produkter
(logga in för att koppla)
Ganska intressant att när någon ber om hjälp att välja rätt PC (Wintel) för bildbehandling etc., så är det i stort sett aldrig någon "Mactaliban" som idiotförklarar personen och kommer upp med femtioelva argument för att denna ska välja Mac istället. Där förblir diskussionerna koncentrerade på att hjälpa TS att få tag på rätt maskin.
Men om någon ber om hjälp att hitta rätt Mac, då kommer "Applehatarna" som flugor på en koskit och med tusen argument ska förklara varför personen inte ska skaffa Mac och hur mycket bättre maskin (på pappret) man får för samma peng om man väljer Wintel istället.

Har bara en känsla av att "Applehatarnas" agg mot Apples produkter är större än "Mactalibanernas" agg mot Wintel.

Tycker snarare tvärtom. Så fort någon ber om byggråd kommer mactalibanerna med nedsättande kommentarer om att med mac är det minsan inga problem.

Om frågan har ställts: "Vilken PC (Wintel) ska jag köpa?" Då är det ytterst sällan någon från Macsidan försöker tvinga på personen en Mac.
Om frågan däremot är: "Jag har tittat på en Mac, men jag är lite osäker. Vad tycker ni?" Då är det en hel del från båda lägren som kommer med argument för och emot, och till slut spårar tråden ur.
Är frågan: "Vilken Mac ska jag köpa?" Då kommer "Applehatarna" direkt och undrar om personen i fråga är vid sina sinnes fulla bruk. Och sen är den tråden förstörd.

Detta är min upplevelse... Andra upplever det kanske annorlunda.

Tycker snarare tvärtom. Så fort någon ber om byggråd kommer mactalibanerna med nedsättande kommentarer om att med mac är det minsan inga problem.

För mig så är det fortfarande så att dom människor som använder sig av ordet Mactaliban är den gruppen med mest problem alla kategorier och som verkligen kommer med nedsättande kommentarer.

Varför ordet Taliban används sammanhängande med Mac är något jag inte begriper. Det ordet borde inte användas i dessa sammanhang alls.

Är det inte mycket bättre att försöka hålla en trevligare ton i forumet utan att använda sig av okvädningsord som Taliban eller liknande...!

För mig så är det fortfarande så att dom människor som använder sig av ordet Mactaliban är den gruppen med mest problem alla kategorier och som verkligen kommer med nedsättande kommentarer.

Varför ordet Taliban används sammanhängande med Mac är något jag inte begriper. Det ordet borde inte användas i dessa sammanhang alls.

Är det inte mycket bättre att försöka hålla en trevligare ton i forumet utan att använda sig av okvädningsord som Taliban eller liknande...!

Håller med, till fullo

Med taliban menar jag de som är okritiskt för en produkt, Avsåg inte att vara nedsättande men förstår att utrycket nog var onödigt starkt för mitt inlägg.

Jag kör f ö själv mac, har fler macar än pc.

Med taliban menar jag de som är okritiskt för en produkt, Avsåg inte att vara nedsättande men förstår att utrycket nog var onödigt starkt för mitt inlägg.

Jag kör f ö själv mac, har fler macar än pc.

Att skriva Taliban om någon som är okritisk för en produkt som du skriver, är att gå rätt långt över gränsen.
Sedan att du själv som innehavare av Appleprodukter ändå kastar omkring dig denna typen av ord förvånar mig ännu mer.
Men du kanske tillhör den gruppen som menar att du har det bästa av flera världar, hårdvara från Apple och mjukvara från Microsoft...!

Ska väl också poängtera att mitt tidigare inlägg inte bara var riktat till dig utan alla som använder sig av epitetet Mactaliban för att vara nedlåtande mot andra människor.

Här kan du/ni läsa lite om vad Talibaner, Talibanism osv är för något.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Taliban

Om ni efter att ha läst detta fortfarande anser att människor som använder sig av Mac är Talibaner så är min absoluta åsikt den att ni behöver hjälp i någon form.

Gnabba inte om det nu. Ola har så gott som bett om ursäkt och det är helt ok för min del. Vi kan alla "gå över gränsen" nån gång. Mitt förslag; åter till ämnet.

Jag ska köpa en ny 27-tummare när Ivy Bridge modellen kommer men en ny disk för en tusing det är vettigt när inget annat är slitet. Det var förhållandevis lite damm i burken. Hade väntat mig mer.

Ett annat underverk är de små högtalarna med det stora ljudet. Varje högtalare är en halv stor tändsticksask.

"Jag ska köpa en ny 27-tummare... när värsta Ivy Bridge kommer".

Ähh... Om det var det du ville berätta från början, kanske du kunde ha skrivit det i rubriken direkt, i ställer för att gå omvägen via ett flame war.

Michael - Alla kan köpa sig något -

Att skriva Taliban om någon som är okritisk för en produkt som du skriver, är att gå rätt långt över gränsen.
Sedan att du själv som innehavare av Appleprodukter ändå kastar omkring dig denna typen av ord förvånar mig ännu mer.
Men du kanske tillhör den gruppen som menar att du har det bästa av flera världar, hårdvara från Apple och mjukvara från Microsoft...!

Ska väl också poängtera att mitt tidigare inlägg inte bara var riktat till dig utan alla som använder sig av epitetet Mactaliban för att vara nedlåtande mot andra människor.

Om ni efter att ha läst detta fortfarande anser att människor som använder sig av Mac är Talibaner så är min absoluta åsikt den att ni behöver hjälp i någon form.

Då kallar vi det hädanefter för Mac-extremist!

Eller Macoman.......alternativt Frukterian ( allvarligt, Steve Jobs var faktiskt det ett tag..på riktigt)?

Humorn/ironin i inlägget verkar ha gått alla förbi...

så det kan bli...

Är det något annat en spel det inte duger till? Har aldrig haft problem när jag bildbehandlar heller.

/Karl
Njae jag kommer inte på nåt annat där fördröjningen är kritisk, men däremot är bra spelmöss utmärkta till bildbehandling, tack vare deras höga precision.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar