Annons

Mac är världens sämsta dator... eller

Produkter
(logga in för att koppla)
Njae jag kommer inte på nåt annat där fördröjningen är kritisk, men däremot är bra spelmöss utmärkta till bildbehandling, tack vare deras höga precision.

Nu har jag bara en logitech blåtandsmus men den har en irriterande fördröjning, hackar till precis när man börjar röra den om man t ext använt ett annat pekdon eller tangentbordet ett tag. Verkar gå in i något slags strömsparläge som den inte hinner ur snabbt nog. Den har några år på nacken, äkta macmöss har säkert inte denna egenhet.

Njae jag kommer inte på nåt annat där fördröjningen är kritisk, men däremot är bra spelmöss utmärkta till bildbehandling, tack vare deras höga precision.

Jo, men det finns ju trådlösa lasermöss med utmärkt precision också och latencyn har aldrig varit så hög att jag ens märkt den vid bildbearbetning.
Min trådlösa mus fungerar också utmärkt i dom spel jag spelar, men det är inga tidskritiska saker.

/Karl

varför ska du köpa en ny mac? du har problem med din kanske tom världens sämsta dator enligt din utsago. Så köp en pc så kan ebermark o falumas bygga ihop en för så lite pengar att den total krossar din mac.Du kan ju kolla med ebermark o falumas att det stämmer ;-)
Så köp pc du får så mycket mer för pengarna
inte låst till ett skitföretag
mac är bara design
mac får visst virus
du får tillgång till så mycket mer spel o program
osv om jag har missat något så kolla med ebermark han har koll.

Man vinner på att ha en PC, mer problem i billigare förpackning. Visst att det kan krångla en del men om man är duktig på att använda sin dator så händer det sällan någon allvarligt. Mac har väl bättre färgåtergivning och anpassar sig mer till design än pc dessutom så är det enklare att jobba med. "Men" om det händer nåt så är det sällan billigt.

Jo, men det finns ju trådlösa lasermöss med utmärkt precision också och latencyn har aldrig varit så hög att jag ens märkt den vid bildbearbetning.
Min trådlösa mus fungerar också utmärkt i dom spel jag spelar, men det är inga tidskritiska saker.

/Karl

nä, det finns bara trådlösa möss med okej precision, mot sladdisar har de inte en suck, även om de bästa trådlösa har blivit mycket bättre på senare tid.

nä, det finns bara trådlösa möss med okej precision, mot sladdisar har de inte en suck, även om de bästa trådlösa har blivit mycket bättre på senare tid.

Vill jag ha mer precision i bildarbetningen än vad min mus erbjuder föredrar jag i villket fall en ritplatta.

/Karl

Man vinner på att ha en PC, mer problem i billigare förpackning. Visst att det kan krångla en del men om man är duktig på att använda sin dator så händer det sällan någon allvarligt. Mac har väl bättre färgåtergivning och anpassar sig mer till design än pc dessutom så är det enklare att jobba med. "Men" om det händer nåt så är det sällan billigt.

En Mac har sämre färgåtergivning än vad du kan få på Windows-sidan!

Försök få en Mac att visa 10-bitars färgdjup, det går inte. Windows stödjer det dock och det krävs bara ett grafikkort som klarar det. T.ex. ATI Firepro-kort.

10-bitars färg gör faktiskt rätt stor skillnad på en profilerad skärm. Har du en skärm som hårdvarukalibreras så är det inte helt lätt att se skillnaden mellan 8 och 10 bitar.

/Karl

Tex så måste du ansluta till routern och som sagt att köra trådlöst på en stationär är dumt i längden.

Det är väl varken dummare eller smartare än att göra detsamma på en portabel dator? Det är frågan om vilken prestanda man vill ha på sin nätanslutning, och det har inte så jättemycket att göra med vilken typ av dator man använder.

Det är väl varken dummare eller smartare än att göra detsamma på en portabel dator? Det är frågan om vilken prestanda man vill ha på sin nätanslutning, och det har inte så jättemycket att göra med vilken typ av dator man använder.

Här håller jag 100% med. Nätprestanda har väldigt lite med datortypen att göra. När jag kommer hem från en semester och skall tanka över bilderna från min laptop så ansluter jag den alltid med kabel så att jag kan ladda över bilderna via en 1Gbit-lina. Ett par veckors semester brukar ofta bli 100GB-300GB bilder och det orkar jag inte föra över via WLAN. Sitter jag i trädgården och surfar med laptopen är den givetvis ansluten via WLAN. Jag har också ett par DLNA-datorer, står vid ljudanläggningar så att jag kan skicka musik till från mobilen, dom är högst stationära och anslutna med WLAN.

Så nätverksanslutningen måste vara ändamålsenlig.

/Karl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar