ANNONS
Annons

Måste man ha presskort för att komma längst fram.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jens>> stick upp o prata med den lokala tidningen, att du, som är så ung, är så entusiastisk o målmedveten kanske kan bli en alldeles egen historia i tidningen, som därmed fixar in dej som "knattereporter" ;-)

Jag har svårt att tro att funktionärer tar dej på allvar med hemmatillverkat presskort, tyvärr. Å andra sidan kan du i skydd av din ungdom komma undan med "hoppsan, jag förstod inte" lättare än vad vi som e 40+ kan göra. När funktionären väl motar bort dej kanske du redan har tagit Bilden.

Lycka till!

HDFS) (KGS skrev:
Jens>> stick upp o prata med den lokala tidningen, att du, som är så ung, är så entusiastisk o målmedveten kanske kan bli en alldeles egen historia i tidningen, som därmed fixar in dej som "knattereporter" ;-)

Jag har svårt att tro att funktionärer tar dej på allvar med hemmatillverkat presskort, tyvärr. Å andra sidan kan du i skydd av din ungdom komma undan med "hoppsan, jag förstod inte" lättare än vad vi som e 40+ kan göra. När funktionären väl motar bort dej kanske du redan har tagit Bilden.

Lycka till!

oki.
JAg har faktiskt varit i tidningen en gång.
OM att jag är så intreserad av media.

Spinn vidare på det!
Hade du varit ute i bättre tid kanske du kunnat hänga på nån rutinerad fotoräv som "praktikant"

HDFS) (KGS skrev:
Spinn vidare på det!
Hade du varit ute i bättre tid kanske du kunnat hänga på nån rutinerad fotoräv som "praktikant"
Om du visar stort intresse inför en fotograf på tidningen, så kommer han/hon säkert tycka det är skitkul att få med dig på jobb!

De flesta människor gillar att hjälpa till, och det gäller även fotografer.

Ni menar inte att den här tråden har tagit slut???? *flabb* den är fotosidans motsvarighet till Rederiet. Saker som bara vägrar att dö..

Hmm... vad krävs för att få liv i detta då??
Jo...

Om jag har fattat det hela rätt så gäller det hela kort med den magiska texten PRESS på.
jag jobbade åt en tidning i sundsvall för en massa år sedan och där fick jag ett kort med texten FOTO på. Det funkade kanon. Ingen ifrågasatte vad jag gjorde eller vad jag va ute efter.. klart det va innan alla blev paranoida och trodde att alla skulle planera terrordåd bara för man hade en väska.. *lol*

Mitt presskort gick ut i december och jag har inte orkat skaffa ett nytt. Nyligen skulle jag in i riksdagen och plåta. Det gick bra utan presskort. Hade med mig ett papper från chefredaktören istället.

Gick bra utan kort i går också när jag plåtade statsministern och folkbildningsministern.

Var tog de där käcka presshattarna vägen!? Såna som Jimmy Olsen o Clark Kent alltid har med PRESS nedstucket i hattbrättet?

Med en sån kan man väl inte bli nekad tillträde ens till skyddsobjekt!?

HDFS) (KGS skrev:
Var tog de där käcka presshattarna vägen!? Såna som Jimmy Olsen o Clark Kent alltid har med PRESS nedstucket i hattbrättet?

Dom försvann när man blev tvungen att sätta blixten ovanpå kameran.

Men jag smyger fram min Metz 45:a ibland ur trenchcoaten... :)

Peter.H skrev:
Ohhhhh, Metz 45, Faktiskt lycktas få en sådan att brinna, när jag skulle porträttera Pernilla Walgren i början på Åttiotalet :)

Jag tror bara att jag smällt två 45:eek:r. De äldsta 45 CT-1:eek:rna från slutet av 70, början på 80 verkar inte hålla. Tyvärr (eller tursamt nog) så hände det på kammaren och inte inför någon kändis. Brann gjode de inte heller.

Det pinsammaste jag gjort var antingen när jag tacklade statsminister Carl Bildt eller när jag frågade Sveriges kanske mest kände pianist vilket instrument han spelar.

Senast ändrad:
HDFS) (KGS skrev:

Med en sån kan man väl inte bli nekad tillträde ens till skyddsobjekt!?

Jag har en sån...fick fina bilder på Bush och Jonny Weissmuller tack vare den....hatten e din!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar