Annons

Många (flera) pixlar inte alltid bara onödigt

Produkter
(logga in för att koppla)
håller precis på med att illustrera könsbyte till ett medicinsk uppslagsverk, säg till när du börjar Lennart, vill gärna ha bilder före och efter.

Det här är ju inte sant! Kommer vi få se det? Ja när de skruvar om Lennart alltså? Verkar dock som Lennart är väl ambivalent. Verkar lite oetiskt att genomföra ett könsbyte på honom. Inte ens killarna i Nip Tuck skulle nog göra det utan samtal med psykologen och då är väl nästan cirkeln sluten för Lennart, för det var ju på Hispan (Säter) allt började.
 

Häftigt! Verkar som om Lennart snarst borde uppgradera till en G10 och sälja sina klossiga proffshus. Jag tror han får kanontestbilder på sjöboden vid Sjöhagen med en G10 och kommer sjunga lovsånger om små pixlar i stora mängder inom en nära framtid. Risedal säljer även han sin 50D i besvikelse och "nedgraderar" till en G10, efter att ha lånat Lennarts G10 under jobbet med att foto Lennarts samtal med psykologen innan könsbytet.

Skämt åsido, så var det intressant läsning.
Saxade följande:
The point of all of this is simple. As the industry matures the low end is improving rapidly while the high end's improvements are slowing down. This is narrowing the gap, and that's good news for all of us.
 
Under tiden Lennart har fotograferat enpixligt har jag gjort processen kort med sjöboden. Så många pixlar som Lennart utsatt den för under åren fanns inget annat att tänka sig än nödslakt.
 

Bilagor

  • Sjöbod.jpg
    Sjöbod.jpg
    13.2 KB · Visningar: 253
Under tiden Lennart har fotograferat enpixligt har jag gjort processen kort med sjöboden. Så många pixlar som Lennart utsatt den för under åren fanns inget annat att tänka sig än nödslakt.

Oh sweet Jesus! Jag tittade ut från verandan. Nog står sjöbodsjäkeln kvar, men jag tackar för att jag fått mer sjöutsikt eftersom den närsynte grannens numera förkolnade utedass bara blivit en askhög.

Det förklarar grälet mellan honom och en annan granne som undrade vem f-n det var som exkrementerat i hinken i hans redskapsbod.

Lennart
 
Det här är ju inte sant! Kommer vi få se det? Ja när de skruvar om Lennart alltså? Verkar dock som Lennart är väl ambivalent. Verkar lite oetiskt att genomföra ett könsbyte på honom. Inte ens killarna i Nip Tuck skulle nog göra det utan samtal med psykologen och då är väl nästan cirkeln sluten för Lennart, för det var ju på Hispan (Säter) allt började.

Om bakfoten rejält har du fått det! Här skruvas varken av eller gängas nya hål. Det får räcka med att jag sitter i min frus trosor. Jo, det blir så under en utlandsvistelse. Sista paret kalsingar tog slut och fräschas upp tillsammans med resten av smutstvätt i tvättmaskinen i skrivande stund.

Dessutom har jag lånat hennes badrock också. BH:n kunde jag inte låta bli när jag ändå börjat. Fodrades bara lite utfyllnad med bomull. Framför spegeln ser jag riktigt sexig ut. Läppstiftet tillsammans med helskägg o mustasch är en riktig hit.

Jag vill ha en klänning....(min lagvigda föredrar jeans)...så jag lånade psyköverläkarens i utbyte mot att han fick lukta på mina skor.

Han är en jäkel på att skriva texter, förresten. Så här sitter jag och ser ut som en korsning mellan en transa och skäggiga damen med min gamla Stratocaster och kompar honom i hans lyriska mästerverk i Bb-dur.
Refräng: "And I want to be a little girl like my father used to be".

Ambivalent är jag måhända ibland, men just nu definitivt mer "sammansatt".

Vad detta har att göra med pixlar? Jo, men det är väl uppenbart!

Lennart
 
Ibland undrar jag om det inte är ett annat ställe som det behöver petas i en skruv eller två .
vi börjar därför högre upp,jag fixar grupprabatt för de som önskar.
 

Bilagor

  • Neurokirurgi05.jpg
    Neurokirurgi05.jpg
    19.4 KB · Visningar: 225
Om bakfoten rejält har du fått det! Här skruvas varken av eller gängas nya hål. Det får räcka med att jag sitter i min frus trosor. Jo, det blir så under en utlandsvistelse. Sista paret kalsingar tog slut och fräschas upp tillsammans med resten av smutstvätt i tvättmaskinen i skrivande stund.

Dessutom har jag lånat hennes badrock också. BH:n kunde jag inte låta bli när jag ändå börjat. Fodrades bara lite utfyllnad med bomull. Framför spegeln ser jag riktigt sexig ut. Läppstiftet tillsammans med helskägg o mustasch är en riktig hit.

Jag vill ha en klänning....(min lagvigda föredrar jeans)...så jag lånade psyköverläkarens i utbyte mot att han fick lukta på mina skor.

Han är en jäkel på att skriva texter, förresten. Så här sitter jag och ser ut som en korsning mellan en transa och skäggiga damen med min gamla Stratocaster och kompar honom i hans lyriska mästerverk i Bb-dur.
Refräng: "And I want to be a little girl like my father used to be".

Ambivalent är jag måhända ibland, men just nu definitivt mer "sammansatt".

Vad detta har att göra med pixlar? Jo, men det är väl uppenbart!

Lennart

PS
behåll läppstift och trosor , jag är snart på bokstaven T

Natti
 
Trevligt att se och höra er avslappnade inställning till de djupa ämnet pixlar (que?) gubbs och att forumet äntligen begåvats med lite kvinnlig fägring...så vida inte de är en hägring?... Lite tråkigt att höra om utedasset men Mrs Lenart verkar ju glad så varför inte!, även om utedass riskerar att bli lika sällsynta som pixlar (que?) i vissa herrars, och en dams, landskap. Kan för övrigt berätta att dr El Lobo Tomi har fått lugnare tider och passat på att frivilligt skriva in sej på den fasta avdelning på hispan i Säter för 14 dagars välbehövlig semester, i väntan på återfall och nya goda tider.

I övrigt så riktar jag nu mer in pixelraset på de skärmar som jag sitter och glor på dagarna i ända. De måste ju för f_n bli någon ordning på torpet med dom oxå. Kan man packa in 250 ppi på en liten 3-tums kameraskärm så vore de väl konstigt om jag inte kunde få skryta med 0,3 bågsekunder på min... - Men hej LoboTomi! Trevligt att se dej här! En kopp fika tillsammans kanske?...
 
Kan trösta Lennart med att jag är som Pippi Långstrump (nu menar jag inte könsmässigt (tänkte mer på styrkan (ha-ha))), såtillvida att ibland bubblar det bara upp en massa ljug inuti mig.

Men brasan var inte så långt från sjöboden, för det brann i Guddarp när jag tog bilden, 2008-10-06.

I en sån bild, under de förhållandena, känns det som om nästan hur lite pixlar som helst är onödigt många.
 
PS
behåll läppstift och trosor , jag är snart på bokstaven T

Natti

Ska till tandläkaren kl 1400. Men läppstift kan appliceras på nytt. Glömde att ta av det i morse när jag gick ut o inspekterade grannens nedbrända utedass. Närsynte grannen tafsade på mig. Men psykläkaren blev svartsjuk och ställde sig till grannens förfogande. De bilderna vågar jag inte publicera.

Om nu inte Anders brände ned utedasset eftersom han säger att han befann sig c:a en mil härifrån undrar man ju osökt om det inte är Leif Bength som suttit där och rökt på samt därvid orsakat utedassets eldbegängelse. Kan ju vara Sten-Åke som ibland är lite mer eldfängd.

Maila mig när du kommit till T.

PS. Psykläkaren vill gärna ställa upp eftersom han anser sig ha snyggare rumpa och dessutom kör med högklackat. DS

Lennart
 
Haha, det blev ju mer (samman)träffande än jag hade tänkt mig, om dasset verkligen har brunnit upp (eller var det ner?), när du varit borta!
 
Häftigt! Verkar som om Lennart snarst borde uppgradera till en G10 och sälja sina klossiga proffshus. Jag tror han får kanontestbilder på sjöboden vid Sjöhagen med en G10 och kommer sjunga lovsånger om små pixlar i stora mängder inom en nära framtid. Risedal säljer även han sin 50D i besvikelse och "nedgraderar" till en G10, efter att ha lånat Lennarts G10 under jobbet med att foto Lennarts samtal med psykologen innan könsbytet.

Skämt åsido, så var det intressant läsning.
Saxade följande:
The point of all of this is simple. As the industry matures the low end is improving rapidly while the high end's improvements are slowing down. This is narrowing the gap, and that's good news for all of us.

improving rapidly
Problemet är att detta än så länge tycks bara gälla CCD och kompaktkameror.
det är betydligt svårare med cmos, krympa storleken och få bra resultat, än så länge finns inte den tekniken exv ha 5 transistorer elektronik på en liten cmospixel utan dessa blir då betydligt enklare med sämre egenskaper.
 
Haha, det blev ju mer (samman)träffande än jag hade tänkt mig, om dasset verkligen har brunnit upp (eller var det ner?), när du varit borta!

Utedassets öde är lika sant som att en kompaktkamera med liten ccd brusar mindre vid nominellt iso än en dslr 24x36 mm med samma antal pixlar. En Pippi Långstrumpsanning mao.

Lennart
 
improving rapidly
Problemet är att detta än så länge tycks bara gälla CCD och kompaktkameror.
det är betydligt svårare med cmos, krympa storleken och få bra resultat, än så länge finns inte den tekniken exv ha 5 transistorer elektronik på en liten cmospixel utan dessa blir då betydligt enklare med sämre egenskaper.

Är det här ett resultat av back lit tekniken eller vad de kallade den?
 
improving rapidly
Problemet är att detta än så länge tycks bara gälla CCD och kompaktkameror.
det är betydligt svårare med cmos, krympa storleken och få bra resultat, än så länge finns inte den tekniken exv ha 5 transistorer elektronik på en liten cmospixel utan dessa blir då betydligt enklare med sämre egenskaper.

Kul att han säger samma sak som många andra i tråden. Och som du sagt flera gånger. Gamla 5D snart fyra år(vi ökar på lite) ligger inte långt efter. Vad gäller iso-prestanda. 10mp 40D nådde tydligen en topp för ett år sen. Men tror dom vilar på lagarna, om ett år eller två får vi ett litet skutt igen. Vänl.Bengt.
 
Senast ändrad:
Kul att han säger samma sak som många andra i tråden. Och som du sagt flera gånger. Gamla 5D snart fyra år(vi ökar på lite) ligger inte långt efter. Vad gäller iso-prestanda. 10mp 40D nådde tydligen en topp för ett år sen. Men tror dom vilar på lagarna, om ett år eller två får vi ett litet skutt igen. Vänl.Bengt.

Talade med Emil om detta, 5d har högre läsbrus än modernare kameror exv 40d men samtidigt också förmåga att samla in fler fotoner under en given tid pga sin storlek,5d har också betydligt äldre kringelektronik än exv 40d, 50d.
5dmk2 kommer säkerligen att vara snäppet bättre vad det gäller allt än gamla 5d, inkluderat då upplösning, brusegenskaper = lägre brus i höga iso samt uttaget från sensorn mer optimerat vilket innebär större visuellt dynamiskt omfång.
 
...

Om nu inte Anders brände ned utedasset eftersom han säger att han befann sig c:a en mil härifrån undrar man ju osökt om det inte är Leif Bength som suttit där och rökt på samt därvid orsakat utedassets eldbegängelse. Kan ju vara Sten-Åke som ibland är lite mer eldfängd.
...

Hmm... El Lobo Tomi skrattar så gott åt utedassets öde så jag börjar undra om inte han har haft ett finger med i spelet under vår lite inoficiella odyssé i söderled för någon vecka sen?.. Själv bedyrar jag min oskuld då mitt dna kan hittas i en hink i en redskapsbod intill men jag börjar misstänka att El Lobo Tomi är Sten-Åkes alias...

Sen undrar jag om inte G10 är försedd med en 14,7 Mpix cmos-sensor...ja, främst för att få ämnet in på tråden eller tråden in på ämnet igen :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.