Tack för era svar!
Jag är egentligen inte oroad över läsbarheten på en pdf. För om 300 år, vem kommer minnas att det fanns någon fil på någons dator som innehöll en gammal framkallad fotobok? Och hur ska man kunna förmedla detta genom flera generationer?
Lättare då med ett fysiskt album som faktiskt finns kvar inom familjen. Jag tycker det är kul att jag fortfarande har ett foto på min mormors mormors mor, från ca 1870, dvs 140 år gammalt. Även om svärtan inte är perfekt längre så är det ju ändå bevarat. Och på samma sätt vore det kul om mina barnbarns barn kunde se mina album (om dom nu skulle ha något intresse för det) och att dagens fotoböcker inte bara kommer bli skräp i framtiden.
Så jag letar mest efter ett företag som trycker på ordentligt papper och är medvetna om tidsaspekten. Och det vore ju bra om sidorna inte föll ut som på gamla pocketböcker.
Flera fotoboksprogram gör ju som sagt en pdf av slutprodukten, och jag kommer nog ändå göra layouten själv i InDesign. Självklart gör jag också backupper på dubbla externa hårddiskar, men jag litar inte på det som ett medium för framtidslagring...