ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad är detta för ungar?

Tre sopraner. Men kan någon säga var det är för ungar? Boet låg i en en på skärgårdsö, den enda fågel som visade intresse för krabaterna var en sädesärla. Är det någon som har ett tips?

Bilagor

• tre sopranos 400.jpg
    tre sopranos 400.jpg
    69.7 KB · Visningar: 314
Ingen direkt bra bild men iaf en bild på en gök, första gången jag fått se en på lite närmare håll. Kul!

/Micke

Bilagor

• gök.jpg
    gök.jpg
    86.7 KB · Visningar: 248
Vad är detta för ungar?

Är det någon som har en ide om vad detta kan vara för ungar? Bilden finns ett par rutor bakåt. / Gunnar

Många bra bilder som dyker upp här.

Hej Omar,
Läste din blogg med dina tankar om fågelfoto. Det ligger mycket i det du säger.Själv måste jag ofta fota på lite familjeutflykter och då går det ju inte att ha med ett 500:a med sina tillbehör. I det läget använder jag 100-400 L IS som ju har samma ljustyrka som 400/5,6 men kanske inte är riktigt lika skarpt. Jag har aldrig provat med konverter på.

I ett lite desperat försök att få längre brännvidd så köpte jag en 400D som andra kamera. Den fungerar i och för sig utmärkt men är man bortskämd med 1d Mk2:s autofokus så blir man av och till besviken för att inte säga förbaskad. De senaste bilderna jag lagt in är med kombinationen 400D och 100-400:a. Ibland är zoom inte så dumt.

Bara några tankar. /Gunnar

En (och lite till) vitkindad gås på väg över sommarhimmelen.

Bilagor

• en vitkindad gås 400.jpg
    en vitkindad gås 400.jpg
    27.2 KB · Visningar: 273
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar