Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte så bra bild. Svarthakedoppingarna höll på att bygga bo i vassen. Starkt motljus. Men de var oskygga och jag vet ju var de bor, så nu i veckan när jag får mitt begagnade 500mm så blir det nog ett besök hos dem vid något tillfälle då ljuset ligger bättre. Jag insåg förresten att det inte är så bra att köra AF på fåglar i vass...
 

Bilagor

  • _igp3067-400.jpg
    _igp3067-400.jpg
    70.7 KB · Visningar: 286
Flugsnapparna fick besök vid holken igår...
 

Bilagor

  • mt9k9183-web-small.jpg
    mt9k9183-web-small.jpg
    32.6 KB · Visningar: 276
Jäktad blåmes tar micro-paus i det ändlösa matandet.
 

Bilagor

  • mgl_blådåre.jpg.jpg
    mgl_blådåre.jpg.jpg
    94.2 KB · Visningar: 252
P-E Claesson skrev:
Inte så bra bild. Svarthakedoppingarna höll på att bygga bo i vassen. Starkt motljus. Men de var oskygga och jag vet ju var de bor, så nu i veckan när jag får mitt begagnade 500mm så blir det nog ett besök hos dem vid något tillfälle då ljuset ligger bättre. Jag insåg förresten att det inte är så bra att köra AF på fåglar i vass...

Precis det har jag fått erfara, fick fokusera manuellt så gott det gick..
Sidan med min bild..
 
En trana flög förbi och verkade klaga högljutt. Det kan dock inte ha varit på vädret....
 

Bilagor

  • en trana flög förbi 400.jpg
    en trana flög förbi 400.jpg
    34.2 KB · Visningar: 201
Hej

Många bra bilder som dyker upp här.

Har ju inte fotat på ett år, men har nu tagit några bilder från balkongen samt en tur i fält igår. Jag har än så länge lite problem att hålla kameran efter armskadan, men blir bättre för varje dag.

Var lite i syftet att testa den nya Mark3 + Canon 400mm 5.6 + 1.4XTC handhållet eller på beanbag, har ej använt stativ.

En mycket intressant kombination för tex fågelfotografer till en lite lägre peng och vikt. Förhoppningsvis kommer Canon med ett nytt med tex IS, flourite glas etc, är ju tyvärr inte riktigt i klass med tex Canon 500mm.

Så lite fågeltest bilder här med den kombinationen. Ha bilderna i orginal. Någon tagen med 2500 ISO.

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/mark3_test_shoots&page=all

Man kan ju inte dra så mycket slutsatser från en dags fotande, men jag tycker det ser rätt lovande ut och det stärker mig lite angående mina tankar som jag har i min blogg.

http://www.fotosidan.se/blogs/omar/index.htm

Mvh

Omar
 
En fiskgjuse tittar sig om vid sitt bo. ISO 800, f5,6, 1/250s, 700 mm ifrån en roddbåt.
 

Bilagor

  • fiskgjuse vid boet 400.jpg
    fiskgjuse vid boet 400.jpg
    76.9 KB · Visningar: 363
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.