Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad är detta för ungar?

Tre sopraner. Men kan någon säga var det är för ungar? Boet låg i en en på skärgårdsö, den enda fågel som visade intresse för krabaterna var en sädesärla. Är det någon som har ett tips?

Bilagor

• tre sopranos 400.jpg
    tre sopranos 400.jpg
    69.7 KB · Visningar: 314
Ingen direkt bra bild men iaf en bild på en gök, första gången jag fått se en på lite närmare håll. Kul!

/Micke

Bilagor

• gök.jpg
    gök.jpg
    86.7 KB · Visningar: 248
Vad är detta för ungar?

Är det någon som har en ide om vad detta kan vara för ungar? Bilden finns ett par rutor bakåt. / Gunnar

Många bra bilder som dyker upp här.

Hej Omar,
Läste din blogg med dina tankar om fågelfoto. Det ligger mycket i det du säger.Själv måste jag ofta fota på lite familjeutflykter och då går det ju inte att ha med ett 500:a med sina tillbehör. I det läget använder jag 100-400 L IS som ju har samma ljustyrka som 400/5,6 men kanske inte är riktigt lika skarpt. Jag har aldrig provat med konverter på.

I ett lite desperat försök att få längre brännvidd så köpte jag en 400D som andra kamera. Den fungerar i och för sig utmärkt men är man bortskämd med 1d Mk2:s autofokus så blir man av och till besviken för att inte säga förbaskad. De senaste bilderna jag lagt in är med kombinationen 400D och 100-400:a. Ibland är zoom inte så dumt.

Bara några tankar. /Gunnar

En (och lite till) vitkindad gås på väg över sommarhimmelen.

Bilagor

• en vitkindad gås 400.jpg
    en vitkindad gås 400.jpg
    27.2 KB · Visningar: 273
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar