Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
gunau skrev:
En grå flugsnappare med sin skugga.

Hmmm...
Jag tycker faktiskt det ser ut som en mindre flugsnappare, hona/ung hane. Om inte bilden/ljuset skämtar aprilo, så syns faktiskt en svartvit teckning på stjärtovansidan som är art-typisk för just mindre flugsnappare.

Vidare ger fågeln på bilden ett näpnare intryck än grå flugsnapparens mer upprätta hållning och tuffare attityd. Slutligen borde den typiska bröststreckningen framgått om det var en grå flugsnappare. Har du fler bilder på denna individ?

Fridens
Oscar
 
Efter lite "konsultation", så anser nog även jag att det är en grå flugsnappare som du har plåtat.

Ett bra exempel på att en bild (ffa. i dessa digitala tidevarv) inte alltid återspeglar verkligheten på ett korrekt sätt... Värt att tänka på vid ffa. artbestämningsdiskussioner!

Fridens
Oscar
 
Och någon annan

Det här vet jag ej vad det är, men den är också fotad på kolmården. Fast på tropicarium.
 

Bilagor

  • fagel_1179834570.jpg
    fagel_1179834570.jpg
    21.9 KB · Visningar: 328
Efter lite "konsultation", så anser nog även jag att det är en grå flugsnappare som d

Tack för dina funderinga Oscar. Jag tittade på de andra bilderna och när man lägger ihop dessa med beteendet så kände jag mig relativt säker (vad det nu kan vara värt.

En fiksmås som ligger på rede.
 

Bilagor

  • fiskmås nära 400.jpg
    fiskmås nära 400.jpg
    46.8 KB · Visningar: 301
Var ett tag sedan jag lade in något här men fick några bilder på en fasan när jag var o hälsade på föräldrarna i södra sverige. Vacker pippi...

/Micke
 

Bilagor

  • fasan.jpg
    fasan.jpg
    99.6 KB · Visningar: 280
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.