Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
gunau skrev:
En grå flugsnappare med sin skugga.
Hmmm...
Jag tycker faktiskt det ser ut som en mindre flugsnappare, hona/ung hane. Om inte bilden/ljuset skämtar aprilo, så syns faktiskt en svartvit teckning på stjärtovansidan som är art-typisk för just mindre flugsnappare.
Vidare ger fågeln på bilden ett näpnare intryck än grå flugsnapparens mer upprätta hållning och tuffare attityd. Slutligen borde den typiska bröststreckningen framgått om det var en grå flugsnappare. Har du fler bilder på denna individ?
Fridens
Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Efter lite "konsultation", så anser nog även jag att det är en grå flugsnappare som du har plåtat.
Ett bra exempel på att en bild (ffa. i dessa digitala tidevarv) inte alltid återspeglar verkligheten på ett korrekt sätt... Värt att tänka på vid ffa. artbestämningsdiskussioner!
Fridens
Oscar
Ett bra exempel på att en bild (ffa. i dessa digitala tidevarv) inte alltid återspeglar verkligheten på ett korrekt sätt... Värt att tänka på vid ffa. artbestämningsdiskussioner!
Fridens
Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Re: Och någon annan
Splendid Starling, en riktig snygging som häckar i Afrika.
/Oscar
emil.nojd skrev:
Det här vet jag ej vad det är, men den är också fotad på kolmården. Fast på tropicarium.
Splendid Starling, en riktig snygging som häckar i Afrika.
/Oscar
PeBro
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Plus min favoritbild hittils i år, också från kolmården.
Tjusigt Hasse, trots hägn!
gunau
Aktiv medlem
Efter lite "konsultation", så anser nog även jag att det är en grå flugsnappare som d
Tack för dina funderinga Oscar. Jag tittade på de andra bilderna och när man lägger ihop dessa med beteendet så kände jag mig relativt säker (vad det nu kan vara värt.
En fiksmås som ligger på rede.
Tack för dina funderinga Oscar. Jag tittade på de andra bilderna och när man lägger ihop dessa med beteendet så kände jag mig relativt säker (vad det nu kan vara värt.
En fiksmås som ligger på rede.
Bilagor