Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm varför kommer inte bilden med när man har gjort en förhandsgranskning??

Här är den iaf (tror jag)

Bilagor

• knipa_400.jpg
    knipa_400.jpg
    44.6 KB · Visningar: 195
Brun kärrhök - Bytesväxling del 5

Honan: Då ses vi till lunchen igen
Hanen: Det kan du lita på baby!

Bilagor

• hokmat5.jpg
    hokmat5.jpg
    82.2 KB · Visningar: 167
Re: Brun kärrhök - Bytesväxling del 6

Magnus Kumlin skrev:
Ännu ett lyckat grodkast i träskmarken!
Magnus, en läcker serie - bra fångat och alert att vara med. Satt du i gömsle på ett ställe nära boet eller var det en ren händelse att du var där - och hann med? Hur som helst - få förunnat att se det och än mindre hinna med och vara där med kameran. Jag är imponerad. Kommer bilderna upp i större format på dina sidor?

Re: Re: Brun kärrhök - Bytesväxling del 6

Newman75 skrev:
Magnus, en läcker serie - bra fångat och alert att vara med. Satt du i gömsle på ett ställe nära boet eller var det en ren händelse att du var där - och hann med? Hur som helst - få förunnat att se det och än mindre hinna med och vara där med kameran. Jag är imponerad. Kommer bilderna upp i större format på dina sidor?

Tack Martin!
Jag har sett vart dom har sitt bo och sedan har jag försökt komma nära utan att störa alltför mycket. Hanen ser mig som ett hot även fast jag står under camotyg och i vadare precis i vasskanten, men det måste väl vara rörelserna som den inte anser vara naturliga, eller så får vi ögonkontakt genom sökaren :)

Jag skall nästa gång läge uppstår försöka komma betydligt närmare deras bo och fota hela händelsen i vertikalt läge. Det är något av en vision jag har :)

Jag återkommer om det blir bra och då kanske jag även laddar upp nåt på min sida. Dom bilderna som jag visar här i tråden är i princip bara beskurna alltså är dom ganska små på originalet. När jag återkommer har jag 8 megapixel kärrhök :D

Re: Re: Re: Brun kärrhök - Bytesväxling del 6

Magnus Kumlin skrev:
Tack Martin!
Jag har sett vart dom har sitt bo och sedan har jag försökt komma nära utan att störa alltför mycket. Hanen ser mig som ett hot även fast jag står under camotyg och i vadare precis i vasskanten, men det måste väl vara rörelserna som den inte anser vara naturliga, eller så får vi ögonkontakt genom sökaren :)

Jag skall nästa gång läge uppstår försöka komma betydligt närmare deras bo och fota hela händelsen i vertikalt läge. Det är något av en vision jag har :)

Jag återkommer om det blir bra och då kanske jag även laddar upp nåt på min sida. Dom bilderna som jag visar här i tråden är i princip bara beskurna alltså är dom ganska små på originalet. När jag återkommer har jag 8 megapixel kärrhök :D
Tack för infon!

Bortsett från att flytta till Norrland så håller jag på att byta till Canon.
Så har en begagnad 1dMarkII N och en 400 f5.6 på ingång dom närmaste dagarna.

Så nu avyttras Nikon utrustningen och Kanon blir Canon ;)

Andreas K skrev:
Bortsett från att flytta till Norrland så håller jag på att byta till Canon.
Så har en begagnad 1dMarkII N och en 400 f5.6 på ingång dom närmaste dagarna.

Så nu avyttras Nikon utrustningen och Kanon blir Canon ;)

Så du lämnar till slut den mörka sidan och går över till den ljusa(ljusgrå)...

Jajamensan, och sedan så lämnar jag den Svenska sidan och går över till den Amerikanska.
Men det blir först i September.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar