Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
En jätte-mås som snart krockar med ett plan.
 

Bilagor

  • masplan.jpg
    masplan.jpg
    43.7 KB · Visningar: 453
Några duvor från idag som villigt poserade.
Någon som känner till vilka modeller det är :) ?
 

Bilagor

  • duva 400.jpg
    duva 400.jpg
    51.7 KB · Visningar: 435
Om man läser Brutus senaste bok "Mellan vingspetsarna" står det att fåglarna alltid håller huvudet i våg när de flyger. Denna mås verkar inte ha läst just det kaplitlet....
Skämt å sidan, det verkade som om vissa måsar "skakade av sig" vatten när det flög och jag hade tur att fånga en bild med huvudet nästan rakt upp och ner. Urusel gråvädersbild men jag har aldrig sett detta på bild tidigare så jag kunde inte låta bli att lägga ut bilden.
 

Bilagor

  • mås tittar upp 400.jpg
    mås tittar upp 400.jpg
    29.4 KB · Visningar: 375
perhel skrev:
Några duvor från idag som villigt poserade.
Någon som känner till vilka modeller det är :) ?

Troligen är båda två tamduvor. Nummer 2 är VÄLDIGT lik en klippduva, men de lever inte på våra breddgrader. Tamduvor kan ha många olika dräkter och ibland vara väldigt lik klippduvan, de härstammar från denna art.
 
Kanske ett vårtecken, trots allt. En skrattmås i sommardräkt ifrån idag.
 

Bilagor

  • skrattmås 400.jpg
    skrattmås 400.jpg
    28.7 KB · Visningar: 356
Vårsång

Grönfink på Brännö tidig morgon innan dimman la sig som ett lock över skärgården.
 

Bilagor

  • grönfink2.jpg
    grönfink2.jpg
    53 KB · Visningar: 456
Idag röd...

Nu har jag kommit till insikt att jag aldrig kommer att bli någon fågelfotograf, men jag ska i alla fall bjuda på den kanske rödaste fågeln i tråden. Tagen på Mauritius.
 

Bilagor

  • birdie2.jpg
    birdie2.jpg
    52.7 KB · Visningar: 443
vadaa urusel?

Det var vael ingen urusel bild, Gunnar. Den aer ju tjiiitrolig! Jag gillar saana bilder.
Haelsning fran Kapstaden
Brutus
 
vadaa urusel?

Tack så mycket för de vänliga orden. Njut Kapstaden (det är väl sensommar), våren har en bit kvar här.... /Gunnar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.