Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Storlek

Får ej vara mer än 400ggr400 och ej mer än 60kb.
När du besvarar står det även regler där "fil" och bläddrar sammanfaller....svårare är det inte!
 
Bara att gratulera till att dels fått se men även lyckats fånga en så vacker fågel!

Som du själv säger, kan nog tänkas ta ett bra tag tills man får chansen på den i Skåne igen. Jag är avundsjuk!
 
Svartmes, i tidigt morgonljus (Luleå) :)

Samtidigt passar jag på att göra lite reklam, UTAN att ta fokusen från den här lyckade tråden, för en tråd jag körde igång idag. Tanken var väl att den tråden ska vara något sorts komplement till resultatbilden, alltså historien bakom bilden.
Säkert har fler än jag funderat hur det gick till när fotografen lyckades plåta "berglärkan" på just det där läckra sättet, eller hur länge satt han i gömslet innan örnen dök upp...

Tråden:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=56216

Hoppas det här är ok. Jag är inte alls ute efter att lösa upp den här tråden, på något sätt, utan snarare komplettera den om möjligt.

mvh Glenn :)
 

Bilagor

  • svartmes_hertsöträsk_4-01_ps.jpg
    svartmes_hertsöträsk_4-01_ps.jpg
    57.9 KB · Visningar: 440
Fin bild på talgoxen Glenn!

Här ett porträtt på en trädkrypare som jag sprang på idag.
 

Bilagor

  • img_6219.jpg
    img_6219.jpg
    58.1 KB · Visningar: 418
Bob_Zemco skrev:
Fin bild på talgoxen Glenn!

Här ett porträtt på en trädkrypare som jag sprang på idag.
Sprang på var nog rätta ordet. En riktig närbild ;-) Snyggt! Ett plus för godisbiten i munnen.

Sen måste jag väl tillägga att på min bild var det en svartmes och inte en talgoxe, även om jag ser likheterna mellan de båda arterna ;-)

//mvh Glenn
 
Tack Oskar och Glenn.

Jag var faktiskt inte överdrivet nära, objektivet jag körde med har en närgräns på 3m så däromkring var nog avståndet. Bilden är med andra ord en hel beskuren. Den är roterad också ska sägas.

Pinsamt att jag skrev talgoxe, jag läste ju faktiskt din text Glenn men det verkar ha gått in genom ena örat och ut genom det andra:)
 
Voffor gör di på dette viset?

Min kamera måste vara otroligt skrämmande.
 

Bilagor

  • hoppandeblåmes400.jpg
    hoppandeblåmes400.jpg
    54.4 KB · Visningar: 361
Strömstare kör tandtråd

Alla bilder blir inte som man tänkt sig.
 

Bilagor

  • tandtråd.jpg
    tandtråd.jpg
    28.1 KB · Visningar: 350
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.