Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Brukar inte syssla med fågelfoto egentligen men den här pippin råkade fastna när jag var ute och promenerade i det vackra vädret.

/Andreas
 

Bilagor

  • pict0209-01fs.jpg
    pict0209-01fs.jpg
    24.1 KB · Visningar: 453
Hej

Var ute idag, men det var väldigt dimmigt, men hittade till sist ett ställe i Skåne som bara var molnigt. Bra var det för hade solen varit framme så hade det blivit motljus vid tid punkten på denna fågel.

Rördrom med groda i näbben, kolla in de jättestora fötterna. Ha bilden i orginal.

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/57508025


MVH

Omar Brännström
 
rördrom... en fågel jag aldrig har sett eller hört talas om, det är inte mycket man vet tydligen :)
/Rogge
 
Mycket fina bilder här,inspirerande!
En av hornugglorna i Lund var vaken fick denna
uggleblicken.
 

Bilagor

  • uggla 400.jpg
    uggla 400.jpg
    45.7 KB · Visningar: 374
Här är ännu en rördrom i snåren

Urfina bilder på rördromen. Hur lyckades han hitta grodan mitt i smällkalla vintern???
 
munken skrev:
Nog är det vinter alltid. Börjar väl släppa lite smått men jag tror mer det handlar om att Omar inte är som andra dödliga fotografer ;-)

Jag tror personligen att det handlar om precis som för fiskaren,
"kroken så mycket som möjligt iii rätt vatten";)

MVH Niclas,
 
Andreas K skrev:
Hur kom du så nära Omar?
Normalt sett så knatar dom bara in i vassen och försvinner?

Hej

Vintern är en bra tid att fota på, fåglarna är väldigt hungriga och behöver energi för att hålla kroppsvärmen. Jag har märkt på ett antalarter att det är lättare att komma dem nära då det är kallt när de födosöker.

Det var lite roligt att se när rördromen körde ner näbben i dyn för att leta efter mat. Näbben är nog rätt känslig och i detta fallet kittlade det väl till när näbben rörde vid grodan som låg i vinterdvala i dyn.

Det var spännande att spana in rördromen.

MVH

Omar Brännström
 
Hacke satt uppflugen i en gammal rönn. Mycket störande kvistar så därför fick det bli en tight beskärning.
 

Bilagor

  • hacke.jpg
    hacke.jpg
    57.6 KB · Visningar: 308
Fina bilder som vanligt, har heller aldrig sett en rördrom. Än mindre än fågel som i ett vintrigt Skåne hittar en groda!? Den måste ju legat nerkrävd i dyn intill något vattendrag - det är lika fascinerande varje gång man får lära sig något nytt om en djurart och dess förmåga att hitta föda.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.