Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
ett bidrag till havsörnsavdelningen

Kass bild men ändå som om den vore målad på nåt vis,därför tyckar jag om den ändå.
/Rogge
 

Bilagor

  • img_9749fsmini.jpg
    img_9749fsmini.jpg
    50.3 KB · Visningar: 407
Euroshots skrev:
J-lar vad snyggt..Dina Röda Glador går inte av för hackor heller.

Om inte jag minns fel byte du till 500mm med is förra året? Det verkar vara ett vinnande koncept?

Hej

Tackar

Det var när jag bytte till Canon som jag skaffade 500mm IS, innan hade jag Nikon 500mm f/4 AFS. Det var år 2001, så jag har haft Canons 500mm rätt länge.

Finns mer info här, och Nikon en bit ner.

http://sydnet.net/omar/equipment.htm

Hälsningar
Omar Brännström
 
Någon som var(t) på Runde -05

Jag var där en regning dag (vi snackar regn alltså) i juli 2005 när de flesta lunnefåglarna lämnat. Men jag gör ett nytt försök nu i början av maj/slutet av april. Vet någon om det är bra att fota då????
 
Det var när jag bytte till Canon som jag skaffade 500mm IS, innan hade jag

Efter att ha skaffat detta objektiv måste jag säga att det är helt enkelt fantastiskt. Även om det är tungt får det åka med till Runde, speciellt efter att ha sett Omars och er andras fantastiska och inspirerande bilder.
 
Re: Någon som var(t) på Runde -05

gunau skrev:
Jag var där en regning dag (vi snackar regn alltså) i juli 2005 när de flesta lunnefåglarna lämnat. Men jag gör ett nytt försök nu i början av maj/slutet av april. Vet någon om det är bra att fota då????


Jag vart där 1v juni -04.Tyckte det var lite tidigt då iaf. Det är fint men du kan inte få några bilder på MATANDE lunnefåglar då. Då är de igång med att samla bomaterial.

Ni vet de bilderna med "sill" i långa rader på tvärs genom näbben.de får man nog bara i slutet juni/ början juli.


Jarl von Scheele, han som hade repo i Foto om Runde -94 lr nåt, menar åxå att juni är bäst...men i repot är han där 1v i juli?
 
Omar skrev:
Hej

Tackar

Det var när jag bytte till Canon som jag skaffade 500mm IS, innan hade jag Nikon 500mm f/4 AFS. Det var år 2001, så jag har haft Canons 500mm rätt länge.

Finns mer info här, och Nikon en bit ner.

http://sydnet.net/omar/equipment.htm

Hälsningar
Omar Brännström

aha..då vart det nån annan...minns dock att jag mentalt noterade dig som en IS-körare vid något tillfälle.Kan ju vart när jag tittade igenom dina alster.

Inte för att prata tek. men jag byte -05 till D2x och 2 nya optik. Men den jag längtar efter hade jag inte råd med. Ska köpa den i år tänkte jag. Nikons 200-400/4 med stab. Jag hoppas verkligen på den, blir ju 300-600/4 + en 1,4x så måste jag klara mig ett tag. =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.