Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
ArtbyRyman
Aktiv medlem
eos30
Aktiv medlem
NU kunde jag inte motstå längre, utan var tvungen att ge lite bidrag till tråden ;-)
Gråtrut
Ung skrattmås
Knölsvan
Nu väntar jag bara på att dimman och snöandet ska sluta (känns som det hållt på i flera månader).
Gråtrut
Ung skrattmås
Knölsvan
Nu väntar jag bara på att dimman och snöandet ska sluta (känns som det hållt på i flera månader).
ArtbyRyman
Aktiv medlem
gunau skrev:
En hackspett (tagen i hägn)
Är det Vitryggen på Nordens ark?
Snyggt fångat.
Om man följer Säveån hittar man din damm då?
Är den allmän ?
Gun
Aktiv medlem
Euroshots skrev:
Vet du det tror inte jag =)...Fjällvråken "ska" åxå ha 1-2 svarta tvärband på stjärten, vit övergump/undergump. OCH den är "aldrig" så mörk mellan "händerna". Är mer ljus över lag under med två "fläckar" på händerna. Detta bör absolut vara en Ormvråk.
Tack för upplysningarna,får väl spana vidare efter fjällvråken!
/ Gun
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
gunau skrev:
En mås på väg upp igenom ytan
Den gillade jag Gunnar. Här är ju äntligen en bild där det händer ngt som man som betraktare får ta del av, härligt. Ett ögonblick av dramatik och energi. Råstiligt!
Dessutom dessa måsar i deras finaste vinterdräkt.. nydelig!
MVH Niclas,
gunau
Aktiv medlem
Om man följer Säveån hittar man din damm då?
Hej,
Jo, det är vitryggen.Dammen ligger vid Bockemossen, d.v.s. mitt inne i Sävedalen så det är mycket lätt att hitta dit. Ta med dig ett par regnbyxor eller plastsäckar om du vill ha låga kameravinklar. En sådan ansamling av andfåglar lämnar ju inte ,marken obemärkt..... Lycka till, efter att ha sett dina bilder är jag övertygad om att du kan få något bra ut av det.
Hej,
Jo, det är vitryggen.Dammen ligger vid Bockemossen, d.v.s. mitt inne i Sävedalen så det är mycket lätt att hitta dit. Ta med dig ett par regnbyxor eller plastsäckar om du vill ha låga kameravinklar. En sådan ansamling av andfåglar lämnar ju inte ,marken obemärkt..... Lycka till, efter att ha sett dina bilder är jag övertygad om att du kan få något bra ut av det.
munken
Aktiv medlem
gameburg skrev:
Hur ser man lättast skillnad på kungsörn och havsörn.Tycker det kan vara mkt svårt att se skillnad på dem sittandes (fågeln alltså;-))
/Patrik
Kungsörn är väl i regel ljusa på huvudet och mörkare näbb i alla dräkter samt lite mörkare i övrigt. Adult havsörn har helgul näbb. Det är mitt lekmannasvar =)