ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
En tämligen orädd kungsfågel lät mig komma nära med Sony-kompakten. Var tvungen att använda den inbyggda blixten. Bilden är kroppad, därav den sämre kvalitén.

Bilagor

• fåglar_3.jpg
    fåglar_3.jpg
    56.8 KB · Visningar: 869
Övar på att fota flygande fåglar... Gissar på en ung kvinand( kan bara namnen på norska(kricka??)

Bilagor

• kvinand.jpg
    kvinand.jpg
    9 KB · Visningar: 849
Landande Kungsörn

Hu, vad mäktigt! Fint ljus och väl fångat. Önskar att man någon gång i livet skall få se dessa mäktiga fåglar på fotoavstånd. Grattis!

Hej

Snyggt med landande kungsörn!

Var ute en sväng idag i det fina vädret. Hade havsörn väldigt nära, knappt någon bild blev skarp och ljuset kom lite fel, bättre lycka en annan gång.

Det blev bla idag en väldigt ljus ormvråk

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/55354054

Får se vad morgondagen kommer att ge!

Bästa hälsningar
Omar Brännström

Det blev bla idag en väldigt ljus ormvråk

för mig ett fullständigt ofattbart snygg bild. ffffförstår bara inte hur du bär dig åt. är jag läser de exif data du anger så verkar en del av hemligheten att ligga i ett relativt högt iso för att få snabba tider. är det möjligen en del av yrkeshemligheten. om man nu bortser ifrån det faktum att man aldrig ser sådana fåglar...

Hej

Just på denna ormvråk använde jag relativt lågt iso, nämligen 200ISO och kunde blända ner lite till 7.1 för ökat skärpedjup och fick ändå tiden 1/2000s och kom nu på att jag även hade exponeringskompenserat + 1.3. Det var ju bra ljus och sensorn i Canon är "ljusstarka" 200ISO på Canon är inte samma som 200ISO på tex Nikon.

Normalt brukar jag ligga på 250ISO och uppåt, men denna pippi satt lugnt stilla, så jag hann ändra inställningarna lite.

Jag får lätt skakningsoskärpa med 700mm + 1.3 ggr "brännvidsförlängning" lite drygt 900mm så jag beöver rätt snabba tider för att undvika skakningar samt få skarpa bilder på fågeln om den skulle börja flyga.

Bästa

Hälsningar
Omar Brännström

Senast ändrad:
Här är ett par "andliga" bilder.

STICK GRABBEN, du ligger på min snöflinga!

Bilagor

• stick_snoflinga.jpg
    stick_snoflinga.jpg
    13.3 KB · Visningar: 428
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar