Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Denna andhona levde parliv med en gräsandhane, men hon ser inte ut som gräsandhonor normalt gör. Vad är det för pippi?
 

Bilagor

  • faluån06_res400.jpg
    faluån06_res400.jpg
    58.4 KB · Visningar: 656
Hej.

Bockar framför Omar, min gud. :D
Underbart fina bilder du tar.


På väg hem från fjällen, Stöten för att vara mer exakt. sitter med den fasta 50 1,8:an å fotar landskap i baksätet.
Plötsligt står det 3 rådjur ute på ängen vi kör förbi, telet ligger förstås i bagaget. naturligtvis. trodde att det var de enda jag skulle se så att jag tog inte fram telet. kunde inte direkt ge order när jag var gäst i bilen.

10 minuter senare sitter det en rovfågel i ett gammalt förvridet träd ute på en äng. första tanke? (S*tan!J**la! sk*t!).

5 minuter senare.. ett rådjur till. Efter en timme nere utanför göteborg så sitter det en rovfågel till i ett träd 40m från vägen.


Detta är de enda rovfåglarna jag sett i mitt liv. å de första rådjuren jag sett på några år..

Frustrerande ?
..............

Tvungen å skriva av mig.
Mvh Simon
 
Frustrerande ?

Mina allra djupaste sympatier! En svårartad upplevelse. Man kan vara ute och försöka hitta lämliga fotoobjekt i dagar och inget, absolut inget visar sig och så detta! /Gunnar
 
Precis.. sitter i gömsle rätt mycket. sate upp det för två veckor sedan och använt det mycket. inte sett ett enda djur. därav min frustration. får blunda när jag åker runt i fortsättningen. man blir så arg.
 
Slan skrev:
Precis.. sitter i gömsle rätt mycket. sate upp det för två veckor sedan och använt det mycket. inte sett ett enda djur. därav min frustration. får blunda när jag åker runt i fortsättningen. man blir så arg.
Hahaha, känner igen detta från helgen. Såg att det var väldigt livat vid fågelbordet, jag tog på mig ytterkläder, skruvade på 300:at, klämde fast stativet under armen och gick ut och satte mig i ett hörn av tomten halv inbackad under en tujahäck. Allt jag såg under dom 2 timmarna jag satt där (i skuggan i brrr -6 grader) var några gulsparvar och ett par nötskrikor (bilder finns i tråden), märkligt att alla pipisar försvann bara för att jag satt där med kameran. Sidensvansar som är så söta!
 
Dagens skörd

Idag hade vi inte dimma på västkusten utan riktig tjocka. Som den idiot man är hade jag tagit ledig dag för att fota.... Hittade den här gynnaren nere vid Getterön. Det är en delförstoring av en helt grå bild så jag är inte säker på att jag fått färgerna rätt. Är det en falk (amatören igen)?
 

Bilagor

  • på en gren - 400.jpg
    på en gren - 400.jpg
    50.5 KB · Visningar: 498
Tackar, mina gissningar blir allt bättre. Men fy vad tuffsig den var, jag trodde fåglarhöll ordning på sina fjädrar...
 
Har varit ute hos skäggmesarna nu i snart en vecka med mitt lilla projekt att få dom på bild.
Vädret har inte varit snällt men lite bilder som man behållit har det blivit.
 

Bilagor

  • skäggmes.jpg
    skäggmes.jpg
    57.7 KB · Visningar: 486
Ormvråk?

Ytterligare en ifrån dagens tur i dimman. Fågeln var väldigt ljus undertill.
 

Bilagor

  • ormvråk tror jag 390.jpg
    ormvråk tror jag 390.jpg
    57.1 KB · Visningar: 460
Som närmast var jag ca 70 cm ifrån dom med avdomnade fötter stående på isen.
Men oftast ca 4-8 meter med en massa vass i mellan.
 
Häger fotad med 60mm macro (råkade sitta på just då).
 

Bilagor

  • img_2752_edit.jpg
    img_2752_edit.jpg
    35.7 KB · Visningar: 691
Svarthättad mås (eller svarthuvad)

Vi har en celeber vintergäst i Göteborgs hamn. Den har till och med varit omnämnd i tidningen. Idag hade vi sol och den poserade på ett isflak som sakta flöt förbi. Jag hoppas jag har rätt i min identifiering, risken för missar är stor... (Men killen med stor tubkikare och fågelbok VERKADE förtroendeingivande!!!!)
 

Bilagor

  • svarthuvad mås 400.jpg
    svarthuvad mås 400.jpg
    47.1 KB · Visningar: 674
Visst har du rätt i din artbestämming!
Den svarthuvade måsen vid Klippan i Göteborg är att tacksamt fotoobjekt. Dels är den vacker och dels går det med lite vilja att komma riktigt nära!
Här är en av mina bilder på denna krabat.
En bildserie är under uppbyggnad och kan ses på www.pixia.fotosidan.se
 

Bilagor

  • img_1172_fix1024_fotosidan_liten.jpg
    img_1172_fix1024_fotosidan_liten.jpg
    37.1 KB · Visningar: 600
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.