Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
avslutad140924
Avslutat medlemskap
avslutad140924
Avslutat medlemskap
avslutad140924
Avslutat medlemskap
avslutad140924
Avslutat medlemskap
Omar
Aktiv medlem
Hej
Tjusig skarv!
Var ute idag, möttes av dimma och moln.
Det enda jag fick idag var denna fjällvråk.
http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/55395016
Klicka på orginal
Vad kul det är att fota fåglar! det är de man ser!
Folk undrar ibland om jag inte fotar däggdjur, jo det gör jag om jag ser några, vilket inte är ofta. De finns men är så skygga pga av jakten. När jag har varit i Afrika har jag fotat mycket däggdjur, där finns de i stora mängder. I södra skåne finns knappast några älgar, aldrig sett någon, och bla varg, utter, bäver, lo, björn är sedan länge utrotade.
Tänk ändå om de kunde komma tillbaka, så mycket mer spännade det skulle vara ute i markerna
Hoppas på morgondagen.
Bästa hälsningar
Omar Brännström
Tjusig skarv!
Klicka på orginal
Vad kul det är att fota fåglar! det är de man ser!
Folk undrar ibland om jag inte fotar däggdjur, jo det gör jag om jag ser några, vilket inte är ofta. De finns men är så skygga pga av jakten. När jag har varit i Afrika har jag fotat mycket däggdjur, där finns de i stora mängder. I södra skåne finns knappast några älgar, aldrig sett någon, och bla varg, utter, bäver, lo, björn är sedan länge utrotade.
Tänk ändå om de kunde komma tillbaka, så mycket mer spännade det skulle vara ute i markerna
Hoppas på morgondagen.
Bästa hälsningar
Omar Brännström
Ljunghusen
Aktiv medlem
Lo har jag faktiskt sett en gång här nere. Överkörd tyvär
Omar vad har du för camo nu när det är snö?
Omar
Aktiv medlem
Ljunghusen skrev:
Lo har jag faktiskt sett en gång här nere. Överkörd tyvär
Hej
Jag har använt vanlig "skogs" Camo, det finns ju träd även på vintern. Normalt har vi ínte snö så länge i Skåne. Funderar dock på en snödräkt längre fram, får se.
Bästa hälsningar
Omar Brännström
Omar
Aktiv medlem
F.G. skrev:
Fantastiska bilder du tar Omar. Du verkar vara lite bortskämd med intressanta fåglar runt knuten . I de mörka smålandsskogarna där jag bor finns bara Talgoxar
Hej
Tackar!
Tyvärr inte runt knuten, ca 10mil varje dag till olika bra ställen i Skåne.
Bästa hälsningar
Omar Brännström
skutte
Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej
Klicka på orginal
Väldigt bra bild på fjällvråken, fin ögonkontakt ni har!
/Göran
skutte
Aktiv medlem
gunau skrev:
Ett porträtt på en arg skarv.
Mycket bra skarvbild Gunnar! Hur nära var du?
/Göran
F.G.
Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej
Tackar!
Tyvärr inte runt knuten, ca 10mil varje dag till olika bra ställen i Skåne.
Bästa hälsningar
Omar Brännström
Ja vet att du jobbar hårt för att komma åt dom, skojar bara!
Här är en Mindre strandpipare hane(?), som häckade i ett grustag en dryg kilometer från min bostad, de fick minst 4 ungar. Kul upplevelse när hanen försöker locka bort oss när vi kommer för nära genom att spela skadad, vi backade givetvis och de tycktes inte behöva så stort säkerhetsavstånd. Honan lockar på ungarna och de kommer springande från vegetationen och gömmer sig under honans vingar mitt ute på en grusväg.
Bilden är obeskuren, digiscopad med Swarovski Canon 60mm Makro. Det var innan vi skaffade 400 mm
Bilagor
Senast ändrad:
gunau
Aktiv medlem
Skarven; Hur nära var du?
Det var runt närgränsen på objektivet så ca 4-7 meter skulle jag tro. Bilden är något beskuren men tagen med ISO 500 och 1/160s så en gnutta flax finns det i det hela.
Skarvarna satt på isflak som sakta kom flytande på älven. Det var väl därför de inte stack iväg som brukligt är.
Det var runt närgränsen på objektivet så ca 4-7 meter skulle jag tro. Bilden är något beskuren men tagen med ISO 500 och 1/160s så en gnutta flax finns det i det hela.
Skarvarna satt på isflak som sakta kom flytande på älven. Det var väl därför de inte stack iväg som brukligt är.