Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Havsörn i eftermiddagssolen. Bilden är tagen under torsdagen i närheten av en åtel.1/30 dels sekund, bl 10.
 

Bilagor

  • havsörn-på-pinne.jpg
    havsörn-på-pinne.jpg
    52.7 KB · Visningar: 401
Gulsparv i väntan på att solen ska komma upp en bit och värma bort nattkylan som varit.
 

Bilagor

  • gulsparv_01.jpg
    gulsparv_01.jpg
    14.7 KB · Visningar: 389
Gulsparv igen, som precis bestämt sig för att flytta ner en våning och ta ett frö eller två.
 

Bilagor

  • gulsparv_02.jpg
    gulsparv_02.jpg
    14.4 KB · Visningar: 385
oj, den här tråden levererade några riktigt fina bilder!

själv är man bara en glad amatör med en dimage A1 med fast 28-200 optik men den här mandarinanden som var på besök i örebro var i alla fall snäll nog att ställa upp på bild.

bild 01:
 

Bilagor

  • 02.jpg
    02.jpg
    56.4 KB · Visningar: 363
Senast ändrad:
Ända tills nu har jag tyckt att fisk är kul
och fåglar dö-tråkigt.
Efter den häringa tråden så får jag nog ändra lite på det.
 
Hej

Tjusig skarv!



Var ute idag, möttes av dimma och moln.

Det enda jag fick idag var denna fjällvråk.

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/55395016

Klicka på orginal

Vad kul det är att fota fåglar! det är de man ser!

Folk undrar ibland om jag inte fotar däggdjur, jo det gör jag om jag ser några, vilket inte är ofta. De finns men är så skygga pga av jakten. När jag har varit i Afrika har jag fotat mycket däggdjur, där finns de i stora mängder. I södra skåne finns knappast några älgar, aldrig sett någon, och bla varg, utter, bäver, lo, björn är sedan länge utrotade.

Tänk ändå om de kunde komma tillbaka, så mycket mer spännade det skulle vara ute i markerna


Hoppas på morgondagen.

Bästa hälsningar

Omar Brännström
 
Fantastiska bilder du tar Omar. Du verkar vara lite bortskämd med intressanta fåglar runt knuten . I de mörka smålandsskogarna där jag bor finns bara Talgoxar :)
 
Ljunghusen skrev:
Lo har jag faktiskt sett en gång här nere. Överkörd tyvär :(

Omar vad har du för camo nu när det är snö?



Hej

Jag har använt vanlig "skogs" Camo, det finns ju träd även på vintern. Normalt har vi ínte snö så länge i Skåne. Funderar dock på en snödräkt längre fram, får se.

Bästa hälsningar

Omar Brännström
 
F.G. skrev:
Fantastiska bilder du tar Omar. Du verkar vara lite bortskämd med intressanta fåglar runt knuten . I de mörka smålandsskogarna där jag bor finns bara Talgoxar :)

Hej

Tackar!

Tyvärr inte runt knuten, ca 10mil varje dag till olika bra ställen i Skåne.

Bästa hälsningar


Omar Brännström
 
Omar skrev:
Hej

Tackar!

Tyvärr inte runt knuten, ca 10mil varje dag till olika bra ställen i Skåne.

Bästa hälsningar


Omar Brännström

Ja vet att du jobbar hårt för att komma åt dom, skojar bara!

Här är en Mindre strandpipare hane(?), som häckade i ett grustag en dryg kilometer från min bostad, de fick minst 4 ungar. Kul upplevelse när hanen försöker locka bort oss när vi kommer för nära genom att spela skadad, vi backade givetvis och de tycktes inte behöva så stort säkerhetsavstånd. Honan lockar på ungarna och de kommer springande från vegetationen och gömmer sig under honans vingar mitt ute på en grusväg.

Bilden är obeskuren, digiscopad med Swarovski Canon 60mm Makro. Det var innan vi skaffade 400 mm
 

Bilagor

  • mindre strandpipare10150 nässjö avloppsverksdammen asfaltshögen 2005-06-25 65 red fs 400.jpg
    mindre strandpipare10150 nässjö avloppsverksdammen asfaltshögen 2005-06-25 65 red fs 400.jpg
    55.4 KB · Visningar: 403
Senast ändrad:
Skarven; Hur nära var du?

Det var runt närgränsen på objektivet så ca 4-7 meter skulle jag tro. Bilden är något beskuren men tagen med ISO 500 och 1/160s så en gnutta flax finns det i det hela.

Skarvarna satt på isflak som sakta kom flytande på älven. Det var väl därför de inte stack iväg som brukligt är.
 
Lo har jag faktiskt sett en gång här nere. Överkörd tyvär :(

Ursäkta, men jag kunde inte låta bli med tanke på intresset för lodjur. En ifrån idag ISO 500, 1/30s, 500mm. I hägn, förståss.
 

Bilagor

  • loporträtt 1 400.jpg
    loporträtt 1 400.jpg
    49.2 KB · Visningar: 389
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.