Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Magnus Kumlin skrev:
Lika tjusigt som vanligt omar! Har du nåt mål som hägrar vid horisonten? Du nämnde ju att salskraken du fotade för några veckor sedan hade varit något du suktat efter ett tag. Finns det några fler "milstolpar"?

Hej

Salskraken har jag fotat innan men jag ville ha lite fler bilder på den och har letat efter den i vinter och fann den ju.

Finns oändligt mycket kvar, jag har väl inga direkta mål, man fotar det man finner där ute i naturen.

MVH

Omar
 
Euroshots skrev:
Gött med flygbilder..har du nån särskild teknik för att få skärpan på huvudet istället för på kroppen och vingarna? d2x har 4-6 olika val av autofokus att göra..

Hej

Skärpedjupet är ju väldigt kort med långa telen och flyger de parallelt så brukar jag försöka sätta Af på huvud eller kropp. Jag använder ingen speciell teknik utan försöker sätta af-punkten rätt, dvs typ på huvud, kropp. Men visst det händer att skärpan sitter på vingen på tex en svan och huvudet blir oskarpt.

Med väldigt snabba fåglar bygger jag ibland ut AF punkten (funktion 17:1) på mina Canon 1dMark2 hus med ytterliggare punkter så träffytan blir större.


MVH

Omar
 
Inga ugglor, inga havsörnar, inga tranor, inget ljus men jag kämpar vidare med mina små änder :) Vår modell denna gång ville iaf bli lite renare =)
 

Bilagor

  • crw_0319.jpg
    crw_0319.jpg
    42.6 KB · Visningar: 301
Sparvuggla hostar upp spyboll

Ytterligare lite bilder på sparvuggle sessionen.
Här hostar ugglan upp en spyboll, kan se den nere i högra hörnet.
 

Bilagor

  • sparvuggla spottar spyboll.jpg
    sparvuggla spottar spyboll.jpg
    58.1 KB · Visningar: 444
Sparvuggla startar

Dags att gå till attack, 10 sekunder senare var talgoxen död.
 

Bilagor

  • sparvuggla startar.jpg
    sparvuggla startar.jpg
    58.1 KB · Visningar: 427
Andreas Kanon: Sparvuggla startar

Mycket häftigt! En jägare i full koncentration samlar sig för attack, ögonen lyser. Bravo! /Mvh Kerstin
 
Har tidigare bara kollar på bilderna i denna tråden, men kände nu att det var dags att lägga in en egen bild.

En Kråka som attackerar en brödskiva i vattnet.
 

Bilagor

  • kraka-1.jpg
    kraka-1.jpg
    42.1 KB · Visningar: 383
Erik Edvardsson skrev:
Har tidigare bara kollar på bilderna i denna tråden, men kände nu att det var dags att lägga in en egen bild.

En Kråka som attackerar en brödskiva i vattnet.

Hej

Annorlunda bild på kråka, intressant och bra.

MVH

Omar
 
" Sparvuggla startar

Dags att gå till attack, 10 sekunder senare var talgoxen död."

Jättehäftigt!! synnd att den inte ä skarp bara... anars riiiktigt snyggt :)
 
Omar skrev:
Hej

Skärpedjupet är ju väldigt kort med långa telen och flyger de parallelt så brukar jag försöka sätta Af på huvud eller kropp. Jag använder ingen speciell teknik utan försöker sätta af-punkten rätt, dvs typ på huvud, kropp. Men visst det händer att skärpan sitter på vingen på tex en svan och huvudet blir oskarpt.

Med väldigt snabba fåglar bygger jag ibland ut AF punkten (funktion 17:1) på mina Canon 1dMark2 hus med ytterliggare punkter så träffytan blir större.


MVH

Omar

mmm..det blir lite till att flyta den fokuspunkten/ området till höger resp vänster i sökaren då beroende på vilket håll fågel kommer från.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.