Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Läckra bilder på ormvråken Omar! Ovanligt att se dig fota utan konverter. Tog du bort konvertern i bilen när du såg att fågeln var så nära eller var det bara flyt? ;)
 
Magnus Kumlin skrev:
Läckra bilder på ormvråken Omar! Ovanligt att se dig fota utan konverter. Tog du bort konvertern i bilen när du såg att fågeln var så nära eller var det bara flyt? ;)

Hej

Hade varit ute hela dagen och såg nästan ingenting, var sedan på väg hem, men på en grusväg ser jag en ormvråk men den i motljus. Funderar runda den över betesmarken, men ser för tufft ut, utan kör förbi den på ca 3 meters avtånd i relativt snabb fart utan att titta på den. 100 meter längre fram ser jag i backspegeln att den sitter kvar, vänder om, lägger beanbagen på dörrkarmen och objektivet på. Tar på mig huvan, glider fram så jag har ca 20 meter till den, fotar lite, den verkar inte bli störd, glider lite längre fram, tar lite fler bilder. Tänker att den verkar så inne i haren som den försöker käka, så jag kan nog ta mig ännu längre fram. Till sist är jag nog bara 6-8meter från den och ser ett tillfälle att ta av konvertern för att öka bildkvaliten. Det kommer en bil, som kör mellan mig och vråken, den flaxar upp, men hoppar sedan tillbaka till bytet, jag plåtar vidare. Den verkade inte bry sig om min närvaro, känns skönt man vill ju inte stressa den

Ormvråkar brukar vara väldigt svåra att komma nära, men vissa individer kan vara lättare och då speciellt om den har mat.

Nyckeln är att vara ute väldigt mycket och då får man möjligheterna.

Frös nästan tårna av mig idag, i väntan på en!

Får väl se om det blev någon bra från idag, dock tveksamt.

Bästa hälsningar
Omar Brännström
 
Mycket fina bilder som vanligt Omar. Verkar oerhört spännande att leta fåglar i bushen!
Lever du på fotandet, eftersom du sticker ut på vardagar?
 
Ljunghusen skrev:
Mycket fina bilder som vanligt Omar. Verkar oerhört spännande att leta fåglar i bushen!
Lever du på fotandet, eftersom du sticker ut på vardagar?

Hej

Tackar!

Visst är det kul att vara ute i buschen.

Lever inte på fotandet, har dock företag och säljer bilder till tidningar, böcker etc. Man bör nog ligga på ca 400-500 tusen per år i bildförsäljning för att leva på det, leva, inte i fattigdom.

Har ett vanligt jobb som jag lägger ner minst 50 timmar i veckan på med resor. Jobbar ibland kvällar och då kan jag vara ute en stund på morgonen. Dock lite jobbigt att vara ute tidigt på morgonen för att fota och därefter kommer man hem runt 22.00 efter jobbet, långa dagar, men kul är det.

Hälsningar

Omar Brännström
 
Hej Igen

Var ute idag i det fina vädret, såg inte mycket och detta var allt jag lyckades få bild på.


En glada

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/55689291

I slutet av dagen fotade jag en sparvuggla, stod där länge och frös om fötterna. Tyvärr hade ljuset försvunnit, så det var lite svårt. Den första på 1/30s


Sparvuggla

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/55688061

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/55687971


http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/55688054


Hoppas morgondagen blir intressant!

Hälsningar

Omar Brännström
 
Nu flyger du ur bild, Kaj!

Vi minns väl den gamla hemvideon med frun och Kaj ;0))
 

Bilagor

  • kaj_nu-flyger-du-ur-bild.jpg
    kaj_nu-flyger-du-ur-bild.jpg
    14.3 KB · Visningar: 691
Var idag ute på hemmaplan (Nacka) och lyckades fota lite örn, tyvärr på rätt långt avstånd dock.

Vad är det för sorts örn, Havsörn?
 

Bilagor

  • mt9k3576-web-small.jpg
    mt9k3576-web-small.jpg
    29.1 KB · Visningar: 663
Strömstare som gömmer sig
 

Bilagor

  • strömstare10495 nässjöån 2006-01-09 31 red fs 400.jpg
    strömstare10495 nässjöån 2006-01-09 31 red fs 400.jpg
    54.8 KB · Visningar: 647
Tack så hjärtligt Omar, extra kul att just du gratulerar, du är en stor inspirationskälla!

Här en havsörn som är lätt irriterad på en kråka.
 

Bilagor

  • mt9k3580-web-small.jpg
    mt9k3580-web-small.jpg
    27.1 KB · Visningar: 645
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.